Har lärt mig något nytt!!

Idag på praktiken så har jag ”lärt” mig något nytt, att sätta sticklingar direkt i jorden. Saken är den att jag vetat hur man gör teoretiskt men ej vågat mig på det helt enkelt förutom st: paulior som är busenkla. Eller att man sätter dom i ett glas vatten och väntar på rötter, men nu gällde det att stoppa dom direkt i jorden. Efter en kort instruktion så satte jag igång och OJ vad kul det var.  Nu vågar jag att göra detta själv på hemma plan. Tjohoo! Här skall fixas sticklingar! .

4 responses to this post.

  1. Posted by lamas on maj 12, 2008 at 2:33 e m

    Mmmm, de tar sig bra
    med lite plast över….eller i växthuset!!! //Helén

    Svara

  2. Posted by haspet on maj 12, 2008 at 2:52 e m

    Så har jag gjort med Pelargonerna
    Tidigare har jag försökt att få dom att få rötter i vatten och direkt i jorden men utan resultat. I år fick jag tips av Maloppa att sätta pellissticklingarna i välfuktad jord med plastpåse över och det har funkat jättebra, alla har överlevt. //Peter

    Svara

  3. Posted by karina on maj 12, 2008 at 2:55 e m

    Ett tips bara,
    visa gärna oss andra också. Har för mig att man ska skära och ta bort för rötter men glömt. Busksticklingar har jag ibland fått rotat men som sagt, kunskapstörstig är man allt "ler". Ha det gott, karina.

    Svara

  4. Posted by lotza on maj 13, 2008 at 1:22 f m

    Men hallå!!!
    Vad det händer saker hos dig då! Och så är din praktikplats på Plantmakeriet om jag inte förstått det hela fel – det måste vara himla kul! Jag har varit inne och kikat på deras sida ett par gånger 🙂
    Vad roligt för dig Diana – hoppas du får ha din praktikplats där lääääänge… och att den kanske leder till ett jobb… Tror säkert du lär dig massor och du får hemskt gärna dela med dig av det du lär dig 🙂 Roligt att du träffade Caroline – själv träffade jag henne på bloggträffen i Stockholm och hon är ju en så trevlig och go tjej!! :))
    Jag har inte hunnit läsa så mycket bloggar (vädret 🙂 men jag skall nu hålla ögonen på din blogg, ha det så gott Diana 8`)

    Svara

Kommentera

