Praktik – Vecka två

Vecka två på praktiken och mina fötter börjar vänja sig med att stå och trampa runt hela dagarna och vår hund Milo (en 5 månaders Whippet kille) börjar vänja sig med att sitta i hundgården hela dagarna som jag får använda då Tess (ägaren av Plantmakeriet) har en Rottweiler tik som hatar att vara i hundgården.

På Tisdagen då det är stängt, så åkte vi till Enköping för att rensa idéträdgården som Plantmakeriet har där.

Här är en bild av en bit före vi började rensa.

Och här efter vi rensat.

På Torsdag  fick vi även ett besök av Caroline som finns här på Trädgårdsbloggen (Från 70-tal till nutid) och äntligen fick jag träffa henne! Fick reda på att hon skall jobba hela Fredagen (idag) så jag lär få lära känna henne lite bättre och det har jag gjort till stor glädje. Fick bra information från henne om stenläggning som jag tog vara på.

Veckan har bestått av rensning på lagret av övervintrade växter och slängt dom som dött och ny jord till de som behövde det och nedklippning av dött även fortsatt prismärkning. Krukningar och omkrukningar samt ett besök igen till Härnevi plantskola för inköp av sommarblommor och tomater.

Inköp under denna vecka är , 6st Rosenplister Lamium maculatum ”White Nancy”, 3 rosa/vita pastell aklejor Aquilegia ”Musik”, två smides stativ med ljuslykta för värmeljus.

Inget är planterat ännu och lyktorna har ej fått sin plats ännu, men jag hoppas finna plats för dom i morgon.

One response to this post.

  1. Posted by molleblogg on maj 12, 2008 at 8:33 f m

    Jag undrade just….
    … hur du hade det ordnat med din lilla valp. Det här var väl en jättebra lösning, för det hade väl inte varit så kul att lämna bort den en hel dag? Ha det gott! //Ruben

    Svara

Kommentera

