Praktik – Veckan som gått.

Oj oj oj vilken vecka!! Snacka om att kroppen är sliten! Den har fått jobba på högtryck denna vecka men jag har njutit av det!  Man är ju ej van att stå hela dagarna då man haft et stillasittande jobb i 26 år + 3 års arbetslöshet på det. Nåja, jag skall nog komma igång igen.

Måndag: Började veckan med att stå i växthuset och kruka upp sådder. Himla kul tycker jag för man lär sig massor genom det då man får skriva lappar till dom med deras vetenskapliga namn, så man bankar in dom i skallen. Kom hem med blixtrande huvudvärk och ömma fötter!

Tisdag: Då är det stängt men vi har saker att göra trots det. Vi började med ett besök till Härnevi Plantskola för att köpa in lite plantor och sommaramplar. Himla trevliga personer som äger det. Resten av dagen ägnade jag till att gödsla idé rabatterna och vattna dom och hela plantskolans alla växter. En härlig dag helt enkelt.  Kom hem med blixtrande huvudvärk och ömma fötter!

Onsdag: Mera kruknings jobb samt att alla vallmon skall flytta till skugghuset som är under uppbyggnad och Hostorna fick flytta till platsen där Vallmona stod. En del prismärkning han jag med också. Kom hem med blixtrande huvudvärk och ömma fötter!

Torsdag: Perenner kom med lastbil, så det var att packa upp, räkna att allt stämmer, märka upp dom och placera ut dom. Kul!  Jag han även med att få lite instruktioner om hur kassan fungerar då det var lite med folk idag. Men här kände jag att jag behöver mina lösglasögom på för att det skall funka ordettligt. Kom hem med ömma fötter och en säck hönsgödsel.

Fredag: Spenderade jag hela dagen igen i växthuset och krukade om växter som övervintrat och behövde lite omsorg. Trivdes som fisken i vattnet. Kom hem med ömma fötter!

3 responses to this post.

  1. Posted by molleblogg on maj 4, 2008 at 2:28 e m

    Intressant …
    … läsning om livet på en handelsträdgård. Du verkar ha fullt upp hela dagarna. Förstår att det känns i fötterna. Lycka till och ha det så bra!! //Ruben

    Svara

  2. Posted by myrilla on maj 5, 2008 at 4:42 e m

    Händerna
    fulla förstår jag. Men kul ändå :))
    Härligt jobb!
    -Anna-

    Svara

  3. Posted by karina on maj 6, 2008 at 1:28 f m

    Låter som en riktigt
    härlig vecka, förutom de trötta fötterna "ler". Ha det gott, Karina.

    Svara

Kommentera

