Nu händer det mycket!

Först så vill jag tala om för er att jag fått praktik plats på Plantmakeriet utanför Enköping och börjar på Måndag. Gissa om jag ser fram emot det!!

Nu till trädgården. Igår var vi ute min man och jag och jobbade i trädgården och delade upp arbetet. Min man satte igång med att sätta potatisen, och det blev Princess igen. Jag satte igång med att rensa pallkragarna som hade jordgubbar i dom och den pallkrage som jag tidigare flyttade som nu låg för nära växthuset har jag nu flyttat ned till de övriga jordgubbarna och planterat upp med förra årets utlöpare, så jag hoppas dekommer nu att ta sig ordentligt.

Det var nu dags för att lyfta ut fågelbadet igen och med det så kag Jag säga att sommaren är på väg!

Eklövet från Buxus som jag köpte på mässan fick nu komma på plats men vet ej om den stannar där den nu ligger. Det visar sig. Troligtvis inte  Den syns lite dåligt på bilden här ovan till vänster, så här är en närbild. Undvik att titta på maskrosbladen

Jag tog en titt in i växthuset för att titta till frösådden och där växer bondbönorna så det knakar och tagetisarna har börjat titta upp.

Så avslutar jag med några bilder från trädgården.

Först några av flera Kjesarkronor

Ett fantastiskt prydnadsgräs som jag verkligen gillar mer och mer, Svartaxing som här blommar i blekgult på de annars nästan svarta små soffsarna.

Så en vybild hur det nu ser ut här den 26/4-2008

6 responses to this post.

  1. Posted by wildemoe on april 27, 2008 at 6:39 f m

    Grattis!
    Grattis till nya jobbet, vad kul!

    Svara

  2. Posted by diana61 on april 27, 2008 at 7:27 f m

    Praktik – Ej Jobb!
    Vildemoe, Praktik, ej Jobb! Men bättre det än att inget göra och ha Arbetsförmedlingen hängande över en. Nu kan jag bara jobba vidare på att lära mig så mycket jag kan under praktiken och vem vet? det kanske kan leda till något.

    Svara

  3. Posted by queensize on april 27, 2008 at 9:18 f m

    Verkligen ett läckert
    gräs! Ja det är väl dags att sätta potatis och frön//

    Svara

  4. Posted by lamas on april 27, 2008 at 11:12 f m

    vad kul att
    börja på plantmarknad….jätte grattis! Vi har inte fått ner potatisen ännu, och det lär nog dröja för vi har ingenstans att sätta dem i år….det är fullt överallt! //helén

    Svara

  5. Posted by Caroline on april 29, 2008 at 4:01 f m

    Iiiii!
    Va kul, då blir vi ju arbetskamrater, ska bli så roligt att träffa dig IRL!

    Svara

  6. Posted by Jultorpet on maj 1, 2008 at 1:39 e m

    Aha!!
    Plantmakeriet, va kul! Då kanske jag kommer förbi och hejar på dig någon gång. När vallmon blommar som bäst kanske!
    /Kristina

    Svara

Kommentera

