Hemkommen från mässan!

OJ vilka trevliga killar dom är, André och Andreas, Sandra var riktigt trevlig hon med som jag sprang på senare när jag började storhandla på riktigt hos dom. Det dröjde ej länge innan Lotta och Monica (två bloggare) dök upp och jag fick hälsa på dom med, men de försvann fort in i vimlet av folk, så jag såg inget mer av dom.

Jag hade 1000:- med mig och jag hade planer att spendera det på två montrar, Buxus och Den Sköna Lustgården (Flower Beauty), så jag började försiktigt på Buxus som var första stoppet. Jag ville ju hälsa på grabbarna i lugn och ro innan allt folk och kaos kom och jag passade på att fota dom.

Sedan bar det iväg till Den Sköna Lustgården och jag drog två varv runt och insåg att jag hade allt jag ville ha från dom för de hade inget nytt på bordet sedan sist, så det blev att börja svepet genom mässan upp och ner i gångarna tills jag beslutade mig för at återgå till Buxus och sätta sprätt på pengarna.

Gissa om det var lätt!! Jag fick verkligen fundera ordentligt för varje pryl och känna efter ordentligt vilka saker jag ville ha mer än de andra. Jag avslutade inköpet med att fota Andreas och Sandra bakifrån, för jag ville ha foto på deras T-shirt, och jag gick mot Entrén för att bli upplockad av min man med Mässans snyggaste kassar och 150:- kvar.

Här kommer lite bilder från mässan…

Dessa Garden Cocoons var helt otroliga och så var även priset på dom. Denna variant börjar från Pris SEK från: 34.995:- !!!  Jag har flera bilder på dom i mitt album.

Dessa två föll jag för och funderar på att snickra ihop egna. Hur svårt kan det vara?

Kul fontän som sprutade iväg ”färgat” vatten genom att ha olika färgade lampor. Tufft!

Nöden har ingen lag. 😉

Tufft!

Tåg i trädgården?

Mässans finaste monter enligt mig! Lisebergs Monter ”Västkustträdgård”. Här är två bilder till från dom.

Fina Skyltar!

Detta handlade jag från Buxus.

Avslutade med att inviga muggen jag köpte! Och oj vad gott det var 😉

Vi ses nästa år!

7 responses to this post.

  1. Posted by Mammanette on april 13, 2008 at 2:08 f m

    Härligt!
    Fina bilder och fina inköp! Jag köpte också massor, mest plantor och så en prinsesskrona hos Buxus! /Anette

    Svara

  2. Posted by Jacky on april 13, 2008 at 7:51 f m

    Tack
    Tack för fina bilder, kul att få se när man inte var där
    Fina inköp du gjort också, klart kaffe eller te är gott i en sådan mugg

    Svara

  3. Posted by Anna on april 13, 2008 at 8:11 f m

    Mässbilder
    Verkligt fina bilder. Även jag föll för Lisebergs trädgård.
    Ann-Mari

    Svara

  4. Posted by lotza on april 13, 2008 at 1:12 e m

    Så himla synd Diana!!!
    Jag blev lite snurrig med allt omkring mig och fick för mig att du skulle vara med vid fikastunden och när jag förstod att du inte var med, så var det ju så synd att jag inte pratade lite mer med dig!! Hade ju gärna gjort det! Ja, så kan det bli när en Göteborgare kommer på nordens största mässa!! Jag måste erkänna att jag var helt slut på kvällen efter alla intryck från både mässan och alla trevliga bloggare jag träffade =) Men jag hoppas det blir fler tillfällen att träffas Diana – kanske du blir sugen på en tur till Göteborg nu när du såg planerna på "Göteborgs Lustgårdar 2008" – kommer du dit så MÅSTE du säga till mig!! Nu skall jag se om jag kan skriva något själv om mina upplevelser… Kram 8`)Ändrad av lotza den 2008-04-13 klockan 1:12 PM

    Svara

  5. Posted by monicathn on april 13, 2008 at 1:20 e m

    Ja det..
    blev en snabb hälsning och sen kändes det som alla försvann.. och som sagt trodde väl kanske att vi skulle ses igen på fikat där. Men vad mycket fint det fanns överallt.. och en massa intryck blev det så man vart alldeles snurrig.. och du hittade mycket fint ser jag, tvekade länge på de där verktygen, men de finns ju kvar kan ju beställa dem om jag ångrar mig.. =). Ha det gott.. och så hoppas jag vi ses någon mer gång.. Monica

    Svara

  6. Posted by Anonym on april 15, 2008 at 7:14 f m

    Orubricerad kommentar
    Åh vilka bilder!! Jag är SÅ avundsjuk på er som hade möjlighet att åka till mässan. Hade varit så otroligt kul. Men, det kanske kan bli nästa år?!?!
    Hoppas du har en bra tisdag.
    Kram Elzie

    http://essemia.blogspot.com eller http://jagochmintradgard.blogspot.com

    Svara

  7. Posted by pisanggoreng on april 15, 2008 at 3:03 e m

    Fina saker…
    …du hittade på mässan! 😉 Det var kul att träffa dig, även om det var (lite) stressigt i montern stundvis.

    Som sagt så ses vi igen nästa år!

    Svara

Kommentera

