OK! Vem beställde snö ????

OK folks, vem fasen är det fom har beställs snö under natten och som nu fortfarande öser ner?? VEM?  Vi som hade så fint väder innan! Jag hoppas verkligen att detta försvinner tills i morgon för annars så går jag i ide igen.

 

Nåja, Trädgården är vårstädad till en viss del (tur var nog det med tanke på snön just nu) men jag har en del rabatter kvar att rensa upp så att plantorna kan nyttja all ”sol” (när den återkommer) och växa sig starka, men först så vill jag nog att värmen återkommer och stannar. Frösodden blir lite lidande just nu men jag kommer nog igång ordenligt med den med snart, för jag har några spännande frön som jag verkligen vill prova på i år och som liger här och väntar på mig.

 

Honungsbuske Melianthus major

Kärleksgräs ”Purple” Eragrostis spectabilis

Lampborstgräs Pennisetum alopercuroides var. Viri

Dahlia ”Showtime” Dahlia pinnata

 

Jag har aldrig sått Dhalior förut och har bara köpt sommardhalior som plantor (inga knölar för övervintring) så jag tänkte prova på detta i år. Vi har tanke på att försöka köpa några Dahlior knölar för första gången. Saken är den att jag gillar inte det här med att gräva upp och vinterförvara saker, men ibland vill man ju prova på, och det skall jag göra i år.

 

9 responses to this post.

  1. Posted by knatten on april 9, 2008 at 5:14 f m

    Det var inte jag
    som beställde snö.
    Honungsbuske låter spännande. Dahlior har jag massor av men som du sa, det är ingen höjdare att hålla på att gräva upp lökar varje höst så köp inte för många./Mia

    Svara

  2. Posted by haspet on april 9, 2008 at 5:17 f m

    Det var inte jag!!!!
    Jag lovar, jag har INTE beställt snö. Jag vill också ha sol och värme. Kul att så Dahlior, jag tycker inte heller så mycket om att gräva upp och övervintra växter men det beror mest på att jag inte har någonstans att ha dom. Annars är ju Dahlior fantastiskt vackra. Hoppas det slutar snöa på dig snart.//Peter

    Svara

  3. Posted by Mammanette on april 9, 2008 at 5:19 f m

    Måste
    vara nåt företag som säljer snöredskap. De har väl haft dålig försäljning söderut *fniss*. Ha en bra dag trots allt och lycka til med sådden! /Anette

    Svara

  4. Posted by Anna on april 9, 2008 at 5:39 f m

    Nej inte jag heller
    känner mig oskyldig som ett nyfött barn i det avseendet. kommer du på bloggträff på lördag?
    Hälsningar
    Ann-Mari

    Svara

  5. Posted by molleblogg on april 9, 2008 at 5:53 f m

    Dahlia
    Hej kompis, kul att se dig på min blogg! Jag har också provat på, att så dahlia i år. Kände mig tvungen att plantera om dem i lite större krukor igår, och kan man tänka sig – de hade fått början till små knölar. Ha det gott /Ruben

    Svara

  6. Posted by Caroline on april 9, 2008 at 7:10 f m

    Jag är
    oskyldig! Blä för det här vädret, det slutar ju aldrig att snöa, det skulle väl bli regn idag?

    Svara

  7. Posted by libebenor on april 9, 2008 at 8:52 f m

    Mitt fel!
    Det var väl jag då! Se min tidigare blogg från i morse.
    Sorry!
    Bebe

    Svara

  8. Posted by Vella on april 9, 2008 at 8:58 f m

    Ja, inte var det jag!!!
    Såå tröttsamt, vem bär ansvaret för det här? Ja det kan man fråga sig, onödigt att låta det få snöa så här iallafall……..

    Svara

  9. Posted by lotza on april 9, 2008 at 10:12 f m

    Jag beställde snö…..
    nä – skoja bara =) Även om jag gillar snö så får det vara nog nu. Men eftersom ni inte fick snö när vi fick sist gång så jämnar det väl ut sig nu *ler* Så ut och skotta med dig =)

    Svara

Kommentera

