Lördag – Sol, växthustvätt & sådd

Lördag! Härligt väder med sol och värme, så vi passade på att skura växthuset så jag kunde börja med frösodden. Jag sådde 300 tagetes av tre olika sorter.

 

Sammets Tagetes 'Yellow Boy'

Sammets Tagetes 'Panther'

Sammets Tagetes 'Red Marietta'

 

Den sistnämda blev jag lite besviken på då det stod att det bara var frön för 30 lantor och så visade det sig att det bara var 2 frön. Jag trodde ju i min dumhet att det skulle vara lika många frön i den som de övriga påsarna som räcker till 3-5meter. Nåja, det blir nogr bra trots det.

 

Skall försöka så flera frön i morgon och då i första hand grönsaker.

 

3 responses to this post.

  1. Posted by Jakob on april 6, 2008 at 7:28 f m

    spännande sår du ute i växthuset nu,,eller inne…
    härligt att få sätta fingrarna i jorden, då inte det blir som man vill med jobb…hoppas du hittar ett annat jobb.
    tittade på dina foton oh vilka underbara liljor, jag har inte upptäckt de vackra liljorna förrän sommaren 2007, och då planterade jag, så jag går i väntan nu, för jag minns inte riktigt vilka jag köpte och skyltarna stack jag ner ij orden och hittar bara en nu…dina på foton var ju härliga.
    Sol har ni här är det lite gråmulet, både idag och igår,,men solen den kommer väl..
    ha det gott =)Monica

    Svara

  2. Posted by asaostlin on april 6, 2008 at 12:10 e m

    Red marietta
    hade jag ett år..det var jättefina man blir lite besviken när man öppnar påsen ibland..
    Läste ditt förra inlääg..inte kul med att söka jobb o alltid få leta… hoppas det löser sig.. / åsa

    Svara

  3. Posted by Anonym on april 8, 2008 at 8:13 f m

    Sår i växthus och inne
    Jacob, Jag sår både i växthus och inne.:-)

    Svara

Kommentera

