Besviken och ledsen……

Som många av er vet så är jag arbetslös sedan 2005 då jag  (med många andra) blev varslad och jag har fortfarande ej fått ett jobb. Men den senaste var en deltidstjänst i vår Tempo butik här i Grillby och trodde starkt på detta då jag hörde många lovande ord under tiden ansökningen pågick. Men i dag (eftermiddag) så kom bombnedslaget som drog undan marken under mina fötter. Min man kom in efter att ha pratat med grannen som råkade försäga sig och det visade att hans fru fått jobbet. Så jag mår inte så bra just nu då jag verkligen trodde på detta jobb, men jag är nog redan stämplad som misslyckad och lär nog inget jobb få. Så känns det nu i alla fall.  Men klart hon fick jobbet då hon redan jobbar i branchen och jag jobbade som kassa personal 1979-80, så hon har ju förtur på den saken.

Nåja den enda glädjen idag är att jag sett att balkan sippan har börjat blomma och två svarta julrosor. UNDERBART vackra!

Kommentera

