1:a Aprill = 3 årsdagen i Grillby + Vårstädning

Idag är det Första Aprill och det betyder att det är 3 år sedan vi flyttade hit till Grillby och jag firade det med att börja vårstäda i trädgården, eftersom det var strålande solsken idag och riktigt varmt! Här är två bilder av före och efter jag rensat i två av rabatterna (orkade ej mera).

Har ni påskliljor som blommar ? Det har jag!

Krokusar i blom.

5 responses to this post.

  1. Posted by Caroline on april 1, 2008 at 3:46 e m

    Fint!
    Det ser väldigt prydligt ut, och visst var det härligt väder idag!
    Kommer du på säsongsinvigningen av Plantmakeriet på lördag? I så fall ses vi, jag ska jobba då.

    Svara

  2. Posted by lotza on april 1, 2008 at 4:13 e m

    Välansade rabatter
    och vad härligt det låter – att ute i vårsolen, rensa och röja runt 🙂 Och grattis till 3-årsjubileumet – inte ångrar ni en sekund att ni flyttade dit 🙂 Och tänkt vad ni hunnit med under dessa år – även om jag bara sett de två sista 🙂 Är fortfarande imponerad av dina tårtbitar. Jodå, det finns en del gula blomster hos mig med och krokusarna blommade verkligen praktfullt idag. Det har varit en lång vår för de blommar, vilar, blommar, vilar och blommar igen men nu tror jag det börjar ta på dem. Ha det gott Diana 8`)

    Svara

  3. Posted by haspet on april 1, 2008 at 11:48 e m

    Vad fint det blev
    Härligt att vara ute i solen och röja runt. Kul också när man verkligen ser resultat av det man gjort. Nej, mina Påskliljor låter vänta på sig, ingen blomning ännu, men med lite mera värme så… Grattis till 3-årsdagen i huset. Ha en bra dag. //Peter

    Svara

  4. Posted by Mammanette on april 2, 2008 at 1:37 f m

    Välstädat!
    Härligt när man röjt färdigt. Då väntar bara all underbar blomning. /Anette

    Svara

  5. Posted by Rosa on april 3, 2008 at 4:24 f m

    Krokusar
    i blomm det ahr jag i massor :-), Vad fint det blev när du rensa upp.

    Svara

Kommentera

