Liljor och skyltar

Igår så planterade jag alla mina lökar som jag köpte på Sollentuna mässan i krukor och de står nu inne i växthuset. Jag kan knapt vänta på att få se mina efterlängtade Arena blomma igen sedan 2003 då det var sista gången jag såg dom i blom nere i Norrköping där vi hade vår sommarstuga (Ensjöns stugområde).

Utöver detta så vet en hel del av er att jag har några trevliga trädgårdskyltar från England som min svärmor skickat till mig. Nu har min man köpt tre till men här i Sverige! De har nu kommit hit och för er som vill ej ha dom på Engelska så kan jag glädja er att de är översatta till Svenska och är köpta på Växtriket i Enköping. Så jag antar att de finns lite här och där på andra ställen.

Glad Påsk önskar jag er alla!

3 responses to this post.

  1. Posted by lotza on mars 22, 2008 at 11:41 f m

    Så du förgror Liljorna
    i krukor och planterar ut dem sedan? Eller skall du ha dem i krukor? Visst är de vackra de du köpte på mässan och kul att du fick tag i din efterlängtade Arena. Skall bli spännande att se dina skyltar, vet ju att din svärmor "skämmer bort dig" med fina trädgårdsprylar från England 🙂 Jag har hittat en engelsk trädgårdstidning som jag gillar, The English Garden, lite svår att hitta i Göteborg så jag får åka en bit för att få tag i den men det är det värt. Glad Påsk på er 🙂

    Svara

  2. Posted by diana61 on mars 22, 2008 at 5:44 e m

    Förgror mina liljor
    Ja Lotza, jag förgror mina liljor och planterar sedan ut dom i trädgården där det finns hål att fylla. Skyltarna kommer jag att lägga ut i morgon orkar ej pula med den just nu då vi skall ut med hunden snart och fter det läggdags.

    Svara

  3. Posted by karina on april 2, 2008 at 2:43 f m

    Ja, nu är det snart dags att gå runt
    och pytsa på myrrvatten igen. Den mittersta skylten gillar jag och ska söka efter. Tack för tipset och ha det gott, Karina.

    Svara

Kommentera

