Knasigt väder vi har!

Vad händer med vårat väder? Ena dagen är den som en solig dag i April och nästa dag en iskall frostig Januari dag. Igår var jag på en liten rundvandring i trädgården och såg snödroppar i blommning, tulpaner, påskliljor och krokusar på god väg upp. Hyacinter en bra bit på väg dom med samt en vintergäck i blom. Det är en hel del annat är på väg och även mina perenner som jag sådde i höstas har kommit upp. Så vaknar man upp idag och vad ser man??Vit Frost äver allt!!! och KALLT! Ingen sol så långt ögat når. Inte rättvist. Nåja, det kan ju inte vara vinter hur länge som hellst, eller hur?…..

7 responses to this post.

  1. Posted by Caroline on februari 12, 2008 at 4:53 f m

    Varannandagsväder
    Visst är det bättre om det blir vår på riktigt, det här är inget kul!

    Svara

  2. Posted by Anonym on februari 12, 2008 at 9:22 f m

    Nej, inget vidare
    är det för växterna och Liljebladen är jättestora så det blir till att vattna med myrrvattenblandningen snart. Ha det gott, Karina

    karinastradgardsblogg.se

    Svara

  3. Posted by Sten on februari 23, 2008 at 10:43 f m

    Skriv mer
    Hej Diana,
    varför skriver du så lite nuförtiden? Har följt din blogg en längre tid och saknar verkligen dina inlägg!

    Svara

  4. Posted by lotza on februari 23, 2008 at 10:49 f m

    Jag med…
    har också saknat dina inlägg men vågar inte fråga – ibland kan man ju ta sig en bloggpaus men det hade varit kul att veta vad du har för planer för trädgårde i år 🙂

    Svara

  5. Posted by diana61 on februari 24, 2008 at 2:57 f m

    TILL STEN! Varför jag bloggar mindre just nu.
    Hejsan Sten!

    Då jag ej kan hitta dig i medlemsregistret så svarar jag här.

    Tusen tack för ditt inlägg om varför jag skriver så lite just nu. Orsaken till det är att jag har en liten valp hemma nu. Vi skaffade honom vecka 4 (en whippet kille) så jag har fullt upp med honom just nu. Han måste lära sig att vara ensam ett tag om tagarna då jag startar en ny "kurs" på AMS (arbetsförmedlingen) den 3/3 och jag kan ju ej ha med honom på dagarna.

    Tack för det du skrev, det gjorde mig otroligt glad för jag viste ej om jag var saknad. Tack skall du ha. Skall genast försöka komma igång igen.

    Massor med kramar
    /Diana

    Här är hundens blogg ifall du vill titta http://www.milothewhippet.blogspot.com/

    Svara

  6. Posted by Sten on februari 24, 2008 at 8:17 f m

    Söta Milo
    Hej Diana,
    det glädjer mig verkligen att höra att allt är bara bra – och att du blivit med hund. Har varit inne på Milos egen glogg. Vad söt hon är!!! Och vilken omtänksam matte du/ni är. Den jycken får det kanonbra!! Men hälsa Milo att hon inte får ta all din tid i anspråk – du måste ju hinna blogga också, iallafall lite….

    Svara

  7. Posted by Sten igen on februari 24, 2008 at 8:20 f m

    Söte Milo
    När jag läser ordentligt, ser jag att Milo är en kille. Ursäkta misstaget.

    Svara

Kommentera

