Rara Växter – Nyheter för 2008

Idag kom ett mail från Rara Växter med 2008 års nyheter och naturligtvis så tog jag mig en titt på dom. Jag hittade många fina och intressanta saker där.

 

Jag blev särskilt intresserad av dessa;

 

  • Honungsbuske
  • Purpurpilört
  • Djävulstobak
  • Brudkrans

 

Men även dessa;

 

  • Purpurvinda ”Carnevale di Venezia”
  • Purpurvinda ”Dacapo Light Blue”
  • Eldblomma ”Coral Beauty”
  • Underblomma ”Marbles Yellow-Red”
  • Madia Madia elegans

En annan planta som jag måste försöka få tag på nästa år är Blod Ormrot.

 

 

 

2 responses to this post.

  1. Posted by lotza on december 2, 2007 at 2:41 f m

    Spännande nyheter
    och då var jag ju tvungen att läsa lite mer om dem. Honungsbusken så verkligen fin ut med sitt bladverk, förstår att du vill ha den, samma här 🙂 Ormrot har jag haft och det är en bra marktäckare, finns en låg och en hög med fina blomsterstänglar. Ha en trevlig advent 8`)

    Svara

  2. Posted by MmeKnorr on december 2, 2007 at 3:41 f m

    Rara växter
    Måste kolla deras hemsida! Beställde därifrån förra året. Vore skönt att sitta och drömma lite igen med årets fröer …

    Trevlig första advent! /Jenny

    Svara

Kommentera

