Amaryllis, November Kaktus och Sankt Paula Skott

Nu blommar vår Amaryllis för fulla muggar, och vilken skönhet!

Samma gäller Novemberkaktusen vi nyligen köpt för vi föll för färgen på den. Vacker så det gör ont.

Så har jag ropat in Sankt Paula blad för första gången på Tradera. Kunde ej motstå. Nu hoppas jag bara de rotar sig. Håll tummarna för mig att de gör det

Den venstra är en tvåfärgad lila och vit och den andra djupt vinröd.

Bilderna är tagna från auktionen.

3 responses to this post.

  1. Posted by MmeKnorr on november 25, 2007 at 8:58 f m

    Amaryllisar
    Jag stod och tittade på amaryllisar idag, de randiga är verkligen läckra! Ska köpa några när jag får lön. Det blev mest bara pynt idag!

    Lycka till med dina st Paulor, de var verkligen fina!

    /Jenny

    Svara

  2. Posted by Anonym on november 25, 2007 at 11:47 f m

    Sant paula
    Jag har också haft funderingar på att handla från tradera. Vi får se,jag får lov att pröva. //Britt http//brittstradgard.blogspot.com/

    Svara

  3. Posted by Jakob on november 25, 2007 at 1:47 e m

    oh det blommar fint hos dej,,
    hos mej är min amaryllis bara fem cm,,,
    men jag ser fram emot blomningen.
    Ha en bra kväll =)Monica

    Svara

Kommentera

