Hösten är här.

Nu har hösten verkligen kommit och trädens löv faller i olika färger. Vackert men lite trist att det är över. Nåja, man behöver lite vila för att göra sig redo för nästa års planering.

Vandrade runt i trädgården och fotade lite och såg att Höstsilveraxen äntligen blommar.

Även den senare stormhatten blommar.

Så har barkbiten som jag fick av en bekant fått nytt hem

Så en vacker bild av doftastern.

3 responses to this post.

  1. Posted by Kamilla on oktober 13, 2007 at 6:59 f m

    Så underbara bilder
    doftastern,den var så vacker =)
    Hos oss är hösten redan långt gången,det snöar vilken dag som helst,imorse var det -7 grader kallt….alla löv är borta sedan länge =(

    Svara

  2. Posted by lotza on oktober 13, 2007 at 12:40 e m

    Doftaster
    har jag aldrig sett förut – så fin den är. Jag har en grönbladig Silverax men den vill inte blomma i år, har fina knoppar men är väldigt seg…. kanske för kallt om fötterna. Såg att din höstsådd redan kommit upp, jag kikade i mina krukor hos mig är det Aklejan som är snabb på att gro. Jag har visserligen lite mer fröer att så och borde väl göra det….. Ha det gott =)

    Svara

  3. Posted by gittan on oktober 16, 2007 at 11:04 f m

    Du
    har ju en hel del som fortfarande blommar. Höstsilveraxet är en favorit. Den är så otroligt vacker just när den slår ut / gittan

    Svara

Kommentera

