Backlogg….

Nu skall jag uppdatera vad som hänt under vårt Englandsbesök då jag ej hann sköta bloggen.

7/8

Är det fler med mig som beställt denna vackra ”LILA” lilja och blivit besviken?? Om någon lyckats få en lila så skulle jag gärna vilja köpa tre små fjäll från löken som jag kan driva upp.

Vad tycker ni om denna Tigerblomma? läcker! Jag har även gula.

En fantastisk daglilja som är årets inköp som blommar nu.

Även denna nya lilja blommar nu och är otroligt vacker!

Denna Hyacintviva har jag i några år nu velat få tag på och idag blev det äntligen av.

Jag köpte även en ny riddarsporre. Kunde ej gå förbi den när jag såg färgerna på den. Jag har tyvärr inte namnet på den just nu.

9/8

Denna otroligt häftiga lilja (Lilium ‘Dizzy’) var nog årets fullträff! WOW”. Tillskillnad emot den lila som ej höll vad den låvade så gjorde denna det desto bättre.

11/8

Vi var på promenad och fotograferade en hel del. Här är några av bilderna.

Vilberga Kyrka.

När vi väl kom hem efter drygt en timme så såg vi att en ny daglilja hade öppnat sig för första gången. Denna är ny för detta år i vår trädgård.

13/8 – Billbäcks Plantskola.

Så tog vi oss en tur ned till Billbäcks igen 🙂

I detta lilla lusthus intog vi en god lunch och tittade på fiskarna som simmade tunt i dammen.

Fick syn på denna läckra blomma som jag fått reda på är en  Perovskia .

Så har vi  denna läckra buske skulle jag vilja ha namnet på om någon vet. Påminner om en Rönnsumak tycker jag.

Så var det dags att betala och packa in allt i bilen 🙂

Kvällen avslutades med kräftskiva hos grannen….. MUMS!

14/8

En vacker ros som jag fick av min svärmor. Bless her!

En nyinköpt Praktriddarsporre.

Så slog en ny daglilja (‘King George’) ut av de nya för i år!

15/8 Enköpings ”Dröm Parken”

Ett besök till Dröm Parken och kameran var med som vanligt. Här är ”några” bilder.

Denna växt/blomma vill jag veta namnet på. Har nu fått reda på att det är en Blod Ormrot. Denna måste jag få tag på nästa år.

Lobelia siphilitica / axlobelia

Så vill jag tacka ten trevliga kvinna som hjälpte mig att namnge denna daglilja som jag bara måste ha. Hon hade en lista över parken i handen och meddelade mig att den heter ”Nugget”. TACK! och nu har jag köpt tre st från Tuna Trädgård.

One response to this post.

  1. Posted by Immix on september 1, 2007 at 3:13 f m

    Så fina bilder!
    Jag tror att den höga blåsilvriga blomman på Billbäcks är perovskia och den röda i Drömparken ormrot. Den blå på bilden under var verkligen vacker. Vi får hoppas att någon annan kan identifiera den!

    Svara

Kommentera

