Min änglatrumpet blommar!!

Min malätna lilla änglatrumpet blommar äntligen. Den slog ut nu ikväll!! Kameran i högsta hugg naturligtvis och här är bilderna.

Underbar blomma! Ser nästan ut som plast och doften vet nu ju, helt underbar!

Även dagliljan Artic Snow (kan varaCool It‘) blommar nu.

3 responses to this post.

  1. Posted by Karinbe on augusti 7, 2007 at 7:01 f m

    En änglatrumpet
    är vacker! När jag var i Etiopien för ett par år sedan så såg jag ett Änglatrumpet träd med massor av blommor. Jättevackert och doftade mycket.

    Svara

  2. Posted by asaostlin on augusti 7, 2007 at 1:38 e m

    Min änglatrumpet..blommar men
    inte så som din..
    Den har fått utetjänst för första gången…=) Den är stor o otymplig..men får ju underbara blommor..=)/åsa

    Svara

  3. Posted by LottaLu on augusti 24, 2007 at 7:45 f m

    Varför
    äter "dom" på änglatrumpeterna, de är ju så vackra men blir ju lite "malätna" som du skriver. (Mina ser ungefär likadana ut som dina blad).Jag har sett änglatrumpeter som är stora som träd (i en trädgård norr om Stockholm), de tas in i ett växthus och planteras i jorden över vintern…. Du har väldigt fina bilder och jag är så imponerad av att du kan skriva på bilderna. / Lotta

    Svara

Kommentera

