Liljor och barnkammare

Flera av mina liljor har nu börjat blomma de senaste två dagarna men jag har många kvar som kommer senare  Denna skönhet köpte jag på Älvsjömässan i våras och har väntat med spänning på den och här är den, LiliumAltari‘ . Är den inte för ljuvlig?

Dagliljan Strawberry Candy har nu börjat blomma den med och har bättre färger i år än förra .

Så har jag då tillverkat min första lilla ”Barnkammare”! En pallkrage som nu står under ena äppelträdet. Ingen fara, det kommer inga äpplen på detta träd .

Jag kommer snart att börja flytta runt (igen) på en del plantor och vissa kommer nog att få mellanlanda här tills ny plats är funnen.

One response to this post.

  1. Posted by karina on juli 29, 2007 at 3:24 e m

    En pallkrage
    med plats för småttingar är ett måste för mig. Har en förmåga att rensa bort allt som är för smått och bara grönt "ler". Vackra liljor, och tack för namnet på den röda. Ska gå in och skriva dit det på min. Mina växter kommer allteftersom att få ett namn, och inte bara färg och höjd tack vare alla er bloggare.

    Svara

Kommentera

