Uppdatering!

Det har varit en del den senaste tiden som fått mig att ej hinna skriva här så mycket och snart så får vi besök av min mans mamma för första gången. Hon har ej varit utanför Englands gränser sedan tonåren och nu skall det bli av. Så det är lika bra att jag uppdaterar er om vad som hänt den senaste tiden.

Den 14/7 tog vi en långpromenad och utforskade områden vi ej tidigare varit på.

Efter drygt en timme så var vi hemma igen.

Här är två liljor som nu blommar fint.

Den 15/7 åkte vi hem till min bror för att fira hans flickvän i förväg. Hon fyller den 21:a men vi kan ej vara där då. Vi köpte ett navelsmycke. Hon älskar delfiner och blått så vad bättre kunde denna present vara ?

Den 16/7 blommar denna vita lilja, men den skall flyttas när den blommat klart, för den gillar ej riktigt platsen den är på. Äppelträdet skuggar den för mycket.

En liljebagge som blev fotad innan han mötte döden…

Så blommar min stockros som jag trodde var svart. Nåja den svarta sår vi för nästa år.

Den 17/7 ser jag att en lilja som jag väntat över ett år på äntligen börjat blomma Lilium Suncrest‘. Men ser att den ej stämmer med bilden på förpackningen, men den kanske utvecklar sig under nästa år.

Såhär ser den ut nu..

Luktärtorna har börjat blomma!!

Den 20/7 börjar det hända mer saker.

Dagliljan Summer Wine blommar

Dagliljan Green Flutter likaså..

De frösådda vallmona börjar blomma (Mixade färger).

Nu till ett mysterium, Denna trumpetlilja gick under namnet African Queen men den skall vara orange, denna trumpet är mer brun än orange? Så finns det någon som vet namnet på denna så vore jag tacksam att få reda på det  Eller är det verkligen African Queen??

Och en närbild.

Nypkockade luktärter.

Den 21/7 blommar årets inköpta dagliljor från Den Sköna Lustgården.

och

Den 22/7 finner jag mer blommor som börjat som blomma, Vallmon Victorian Cross.

Och en mindre variant av mixade frön.

En stormhatt nyinköpt i år.

Bolltisteln börjar bli blå.

Några liljor  Denna har jag glömt namnet på men finns nedskrivet någonstans. (Tror det är Golden Jubilee eller Golden Splendor)

Och en namnlös daglilja som redan i butiken enbart hette Persikofärgad lilja??

Fjärilsbesök av en påfågelsfjäril.

Senare på kvällen utanför dörren fann jag detta kärlekspar.

Nu till gårdagen den 23/7

Dagliljan Frans Hals har öppnat sig!

Lilium ‘African Queen Blommar fint nu.

Temyntan likaså…

Nu har jag kommit ikapp….. Pust!!

2 responses to this post.

  1. Posted by asaostlin on juli 24, 2007 at 10:04 f m

    Fina blommor..och liljor
    ni har..kul med besök också!!=)
    Ja.. du har verkligen en blommande trädgård=)/åsa

    Svara

  2. Posted by Anna on juli 24, 2007 at 12:59 e m

    Vacker trädgård, vackra bilder
    Marco Polo gör mig grön av avund. Är den lika rosa i verkligheten som på bilden.
    Ann-Mari

    Svara

Kommentera

