Besök på Alsta Trädgårdar och en svart lilja

En kompis till mig kom på besök i morse för att ta oss båda på en trädgårdsutflykt, och målet denna gång var Alsta Trädgårdar. Dom hade inte mycket till salu men det fanns en del fina växter att köpa så jag kom hem med tre Drakmynta (Physostegia virginiana ‘Schneekrone) Vit och tre Hässelklocka (Campanula latifolia macrantha ‘Alba) Vit.

Den stora höjdpunkten var faktiskt trädgården/gårdarna INNE i det stora växthuset!!! Här kommer några bilder som får tala sitt eget språk.

Caféets uteplats. Pilen pekar in till själva Caféet och kassan för att betala plantorna.

Caféets uteplats åt andra hållet.

Har ni ej varit här tidigare så rekomenderar jag ett besök hit.

Så slutar jag med en svart (Djupt röd) skönhet! Lilium Landini‘.

3 responses to this post.

  1. Posted by MmeKnorr on juli 13, 2007 at 3:32 e m

    Grillby!
    Idag när vi for hem från Katrineholm så passerade vi en skylt som visade vägen till Grillby. Grillby, det lät bekant men jag kunde inte komma på varifrån. Sen helt plötsligt slog det mig! Dianas trädgård i Grillby, en blogg jag känner till! Kul!

    Svara

  2. Posted by Ronja on juli 18, 2007 at 3:21 f m

    Alsta
    Alsta ser ut att vara ett perfekt resmål. Dit måste jag ta mig någon gång.
    Underbara bilder!!

    Svara

  3. Posted by Jonas on juli 22, 2007 at 6:25 f m

    Fantastisk Blogg
    Hej
    Jag tittar runt på olika sidor gällande trädgårdar, detta är den bästa så långt.
    Vi ska precis öppna ett Garden Center i NV Skåne har du några tips? Letar specielt efter bilder på Orangerier.
    Tack för fin läsning, Jonas
    jonas.nyberg@nlink.se

    Svara

Kommentera

