Det blommar!

Detta inlägg är mer som en koll för mig vad som blommar när.

Underbara fingerborgsblommor.

Purpurklätt Blush. Den rent vita kom aldrig upp, eller så blev den en Blush.

En lilja vi lyckades få med oss från landet innan vi sålde det.

Lillypop blommar fint nu.

En Fushcia som kommer från England. En buske som är 3-4 meter hög och står på min mans Faster/Mosters tomt. Jag fick den första gången för flera år sedan men den dog då den glömdet uta på landet, så förra året fick jag en ny som nu har övervintrats i garaget. Jag skall ta flera skott av denna för att få fler av den.

4 responses to this post.

  1. Posted by albinson on juli 4, 2007 at 11:45 f m

    Det blommar på bra
    Snygga bilder på dina blommor. Smart att fota och skirva namn så man själv kommer ihåg. Skyltar har en förmåga att försvinna.
    Vad heter den vitrosa som det är två bilder på i mitten? Jag tror att jag har en sådan.
    /Karin

    Svara

  2. Posted by millen on juli 4, 2007 at 3:07 e m

    Jag är så imponerad
    av att alla kan namnen på sina blommor. Jag har liksom noll koll. Fingerborgsblommor är härliga./Millen

    Svara

  3. Posted by Vella on juli 4, 2007 at 5:33 e m

    Åh vad det blommar!
    Så underbart….härliga sorter du har.

    Svara

  4. Posted by karina on juli 5, 2007 at 12:36 f m

    Vackra växter
    och den vita Purpurklätten med strimlor i , vackert.

    Svara

Kommentera

