Fotat lite

Jag har vandrat runt lite i trädgården idag och fotat allt nytt som blommar och här är några bilder.

Fingerborgsblomman, en av mina absoluta favoriter.

Årets första blommande ros som jag ej vet riktigt vad den heter (har det uppskrivet någon stans). Den är köpt på Coop Forum varuhus om jag ej minns helt fel.

Praktveronikan ‘knallblau’, en av mina absoluta favoriter i trädgården. Vilken färg!

Veronica 'knallblau'

En förtjusande Klematis som blommar nu. Multi Blue.

Clemati 'Multi Blue'

En annan blå klematis som blommar nu är Lasurstern.

Ytterligare en Kelmatis och nu en riktig skönhet. Vilka färger!!!

Är hon inte stilig Mrs. N Thompson??

En bild tilla v henne.

Jag hoppas verkligen att hon kommer at blomma mer i år (första året) så jag får se fler av dessa underbara blommor!.

4 responses to this post.

  1. Posted by Vella on juni 20, 2007 at 2:51 e m

    Verkar som om någon är lite blyg….
    Mrs. N Thompson, kurar så sött bakom bladen….en sådan skönhet skulle jag vilja ha.

    Svara

  2. Posted by karina on juni 20, 2007 at 3:18 e m

    En sån skönhet
    skulle alltid få en plats hos mig. Vackert med ramar runt dina kort. Inte har du fått tag på den i en vanlig plantskola?

    Svara

  3. Posted by Kamilla on juni 20, 2007 at 3:46 e m

    Så vackra bilder
    spec thomson(hette hon så?!)
    vackert vackert!!

    Svara

  4. Posted by diana61 on juni 20, 2007 at 4:00 e m

    Mrs N. Thompson
    Klematisen är köpt på Växtriket i Enköping för 129:-

    Svara

Kommentera

