3 olika gurkor

Jag har odlat frilandsgurkor (Västeråsare) i många år på min kollonilott som jag en gång hade men i år så fick jag tre olika plantor av en vän som drivit upp dessa och fick så många att jag fick ta en av varje, så jag tog en västeråsare, en sallads och en slang gurka. Nu till saken. Jag har aldrig odlat de två senaste och vet ej hur länge jag skall vänta innan jag kan skörda dom för jag vet ej hur stora/långa de skall bli. Men jag tog idag en av varje för att smaka på dom. Västeråsaren var ok men den mittersta (salladsgurkan enl. etiketten) var besk så jag spottade som en ilsken katt och drack vatten efter. Så jag antar att den ej var mogen? Slangurkan smakade bättre men lite sträv och torr, så jag är lite osäker där ifall jag skulle väntat ett tag till innan jag skördade den?

Vad säger ni som odlat dessa?

One response to this post.

  1. Posted by ulla on augusti 6, 2007 at 2:13 f m

    gurka
    Hej Diana!
    <br>beskheten tror jag utan att veta kan bero på vattningen. Vi har haft samma problem, och vi är urdåliga på att vattna. Några har varit jättegoda och vissa beska.
    <br>Kram

    Svara

Kommentera

