Planterat stativ och kruka

Idag har jag ej velat göra mycket men min man åkte iväg för att handla tapetlim för han skall tapetsera om köket så att jag får åter min vita tegelvägg som jag saknat från en av våra tidigare kök. Han ringde sedan upp och talade om att han har handlat sommarblommor så jag kan plantera upp blomstativet som vi fick från England förra hösten från hans mamma. Självklart! Vi kan ju inte använda den när hon snart kommer på besök så det var bara att sätta igång.  Blommorna han köpte hem räckte ej till hela så jag satte mig i bilen och åkte iväg för att köpa flera. Åter hemma så satte jag igång med det hela tills allt var fyllt. Nu till katastrofen. Foten till stativet var så svagt vid ena sidan att när vi vattnade det hela så blev det lutande tornet i Pisa tills det gick av. Så foten sågades av och en kruka fick agera fot istället.

Det dröjer nog inte länge innan hänglobeliorna vuxit till sig och sprider ut sig så att den fula bruna fibrerna täcks.

Jag  fick en del plantor över så jag planterade upp en kruka på altanen på baksidan för vi har inget där ännu. Jag blev riktigt nöjd med den.

2 responses to this post.

  1. Posted by wildemoe on juni 14, 2007 at 3:31 e m

    Mjaaa,,,,,,
    jag tycker inte stativet i krukan blev så lyckat. Kanske om blommorna täcker det hela. Men det bå krukan blev jättefin tycker jag.

    Svara

  2. Posted by diana61 on juni 15, 2007 at 3:44 f m

    håller med dig
    helt angående kruk-foten, men det var det bästa vi kunde finna i garaget för att rädda drygt 1000:- i blommor. Men jag hoppas växterna sprider ut sig och döljer den snart.

    Svara

Kommentera

