Rundvandring i trädgården och fotat lite.

Har idag vandrat runt i värmen för att bara titta vad som blommar just nu och se hur allt mår, så jag visar här några av de bilder jag tog.

Rosenincarvillea

Rosenincarvillea

Iris germanica - Arpage
Iris germanica – Arpage /Trädgårdsiris)

Iris germanica - Arpage
Irisen igen med de övriga blommorna. Underbar!
Guldakleja
Den vita löjtnantshjärtat.
Dagliljan (den vanliga lilla gula) som jag fick av min far.
Praktveronikan med sin underbara blåa färg. Vart tvungen att binda upp den för den hade kolapsat ut och såg ut som en blå ring.
Sorbet
Pion ”Sorbet”. Det är andra året den blommar nu och i år ser det ut som den verkligen kommer att ge mig blommor att njuta av. Bild kommer när den slagit ut helt.
Rosenkrage. En helt underbart vacker färg som lyser långa vägar.
Utblommad Rhododendron Blue Peter. Så jag plockade bort alla blommorna.
Blue Peter
Ser ni den bruna ringen? kör in nageln där så att det blir ett jack och bryt sedan av den. Eller om du har en kniv så skär du av där. Se till att du ej skadar de små ”knopparna” som är under.
Inga av de nya bladen har blivit skadade . Viktigt fär nästa års blommning.
Så fint det blev.

Kommentera

