Besök hemma hos Plantmakeriet

Då var man hembjuden på grillning och snack om gamla tider hos Plantmakeriet. Tess Enarsson är nämligen en gammal kompis innanför och utanför jobbet då vi båda jobbade på Personkontobokföringen (Posten/Nordea). Det var efter det att hon blev varslad där som hon fick stöd till att gå en floristkurs och på den vägen är det. Jag tappade kontakten med henne efter det och vart så förvånad när jag dök upp på öppningspremiären av Plantskolan och Tess kom fram till mig och sa att detta var hennes plantskola. Så nu skulle vi prata minnen och komma ikapp varandra sedan 1993.

Min man körde mig till plantskolan då vi skulle ha vin och öl till grillningen så även han fick nu träffa Tess. Medans Tess tog hand om vattningen innan hon skulle stänga så passade jag och min man på med att handla lite. Jag hade bestämt mig för en buske svarta och en med röda vinbär, men hettan vart för mycket för min man att han betalade för buskarna och åkte hem.

Jag handlade vidare och det blev Aquilegia vulgaris ‘Ruby Port’ (Akleja Mörkröd fylld) 6st, Aconitum napellus(Äkta Trädgårdsstormhatt- mörkt blåviolett)3st, Aconitum carmichaell ‘Arendsii’(Oktoberstormhatt-blåviolett) 3st och Astrantia major ‘Primadonna’ (Stjärnflocka Lila) 3st.

Vi hade en jätte trevlig kväll meg grilla, snack, promenad med hund och katt och även en liten historia om huset hon bor i, som är en tågstation. Läckert! När ögonen började svida så var det dags att ringa hem till min ”darling” och be honom hämta mig och alla växter och jag tackade Tess för en underbart mysig kväll och hoppas vi kan göra om det, men först skall hon komma hem till oss på besök.

2 responses to this post.

  1. Posted by Tess on augusti 25, 2014 at 9:55 f m

    Hej Diana!

    Hittade din länk om Plantmakeriet!🙂 Du, vi hade inte setts sedan jag slutade i Stockholm 1993!! inte 2003. lägg på 10🙂 Kram!

    Svara

Kommentera

