Snöbollsbuske och Zetas

Dagen började med ett besök hos min mamma på hennes kollonilott, då min fd. snöbollsbuske nu blommar och jag har aldrig sett den blomma. Hon bick ta över busken när jag sade upp min lott som var snedt emot hennes och då var den en liten sak på ca: 50cm hög.

Vacker är den men får ofta mycket ohyra på sig

Efter det så åkte vi hem till min mans arbetspolare som bror ett stenkast från Zetas trädgård och NU skulle jag bara se det. Har bott i Stockholm i 40 år utan att tagit mig dit men nu blev det av. OJ så fint det var men jag handlade inget särskilt utom 2 påsar fröer (luktärtor) för deras priser är höga. Luktärtorna jag köpte var: ”Percy Thrower” (En Engelsk Trädgårds mästare som även ledde BBCs Gardeners World innan Alan Titchmarsh tog över) och ”Winston Churchill”. Men jag måste säga att de har ett fantastiskt utbud av buskar och träd.

Lite bilder från Zetas.

Detta vattenfall/bäck hade jag velat kunna lyfte med mig hem. Underbart!

En läcker flätad soffa.

Vi kommer att besöka denna planskola igen, var så säker

Kommentera

