Rundvandring i trädgården

Jag har vandrat runt i trädgården idag och tittat på vad som blommar och vad som är på väg och naturligtvis med kameran i handen. Tänkte visa lite av vad jag fotade och blommar hos mig i Grillby just nu.

Älskar dessa Alliums och här en knopp i närbild.

Den brokbladiga porslinsveronican.

Denna skönhet (Erenurus Bungei) har jag slitigt med i tre år nu och NU efter flytt från rabatt till den nya så visar den äntligen två knoppar. Jag kan knapt vänta på att se den blomma!

En av mina absoluta favoriter, Löjtnantshjärtat. Även den vita som finns i trädgården den med.

Rhododendron Blue Peter blommar fint nu.

Syrenträdet Ludwig Späth blommar vackert nu.

Och nu har den ”svart/vita” aklejan Williams Guinness börjat blomma.

8 responses to this post.

  1. Posted by wildemoe on maj 31, 2007 at 6:42 f m

    Fina bilder
    Härliga blombilder. Och vad duktig du är som kan namnen på allihop…och tom sorten!!

    Svara

  2. Posted by Ronja on maj 31, 2007 at 10:19 f m

    Vackert!
    Vilka vackra bilder!! 🙂

    Svara

  3. Posted by annikanilsson on maj 31, 2007 at 12:00 e m

    Guinness är gott
    kul namn på en blomma. Spännande med knopparna.

    Svara

  4. Posted by lotza on maj 31, 2007 at 4:19 e m

    Vad fint
    det blommar hos dig! Och vad vacker Porslinsveronikan är – har inte sett den med brokiga blad – den skall jag leta efter. =)

    Svara

  5. Posted by Rosa on juni 1, 2007 at 4:13 f m

    Oj
    vilka fina bilder du tagit. Snyggt med ramarna.
    Det blommar friskt hos dig 🙂

    Svara

  6. Posted by Kamilla on juni 1, 2007 at 6:18 f m

    Tack för rundvandringen
    i din trädgård,så fina bilder du tagit =)

    Svara

  7. Posted by annikanilsson on juni 1, 2007 at 6:01 e m

    Guinness
    är vad jag drack till vårt grillade kött i kväll samtidigt som jag kunde berätta för familjen att det minsann finns en ståtlig akleja med samma namn som mitt favoritöl.

    Svara

  8. Posted by Annamaria on juni 2, 2007 at 6:06 e m

    Allium
    så det är så de heter! Har också sånna, brukar dock beskriva dem som "typ jättestora gräslöksblommor". Bra med ett namn!!! Tackar!

    Svara

Kommentera

