Anteckningar från Chelsea Flower Show 2007

Jag håller på och går igenom alla inspelade avsnitt av Chelsea Flower Show (missade 2-3 dagar i början) då vi har följt Snooker mästerskapen som nu är avklarade. Så nu kan jag börja titta på Chelsea istället. Det har varit massor med fina nyheter av blommor som jag flitigt har skrivit ned, men jag har några program kvar att titta på så det lär bli fler. Fina trädgårdar har visats och Sveriges bidrag för ”Show Gardens” och som firade Linné fick guld.

Nu skall jag skriva ned här några av de blommor som föll mig i smaken ”so far”.

Tulpanen Abu Hassan, Luktärten Martucana, Digitalis Saltwood Summer (denna fanns i Linnés visningsträdgård), Delphinium 'Nimrod', Lilium 'Lady Jayne' (har inga ståndare), Lilum 'Vulcano', Lilium 'Dimention', Viola frulina 'Cascadiz' (världens första slinger pansé), Clematis 'Guernsey Cream'Athyriumniponicum 'Pewter Lace', Adiantum mariesii. Det lär dyka upp flera intresanta plantor/blommor vartefter jag tar mig igenom alla programmen.

One response to this post.

  1. Posted by MmeKnorr on maj 30, 2007 at 3:20 f m

    Klematis
    Vilka fina klematis du visade i förra inlägget! Nelly Moser har jag dreglat efter och likaså någon vit. Funderar på Summer snow.

    Svara

Kommentera

