Morsdag

Idag är det som vi alla vet Morsdag, så vi åkte över till min mamma för att fira henne nere på hennes kollonilott. Härligt väder och jag fick med mig en massa plantor från henne , porslinsveronika, en annan troligen axveronika eller liknande (vita blommor), vita anemoner och jättevallmo och en och en annan lilja kom med i spadtagen.. På hemvägen så åkte vi även till Plantagen för att köpa 4 klematisar och blommor för två fönsterlådor och en säck planteringsjord och lite flytande gödsel för växthusets plantor. Klematisarna är följande:  Miss Bateman, Nelly Moser och Piilu.

Det kommer att bli en fullspäckad arbetsdag i trädgården i morgon efter att jag har först damsugit inne och handlat, för annars så blir det ej av

One response to this post.

  1. Posted by asaostlin on maj 28, 2007 at 1:31 e m

    Miss bates
    har jag.. satte den förra året.. men den ska blomma snart så spänningen är… olidlig…! =)/Åsa

    Svara

Kommentera

