Har blivit bortskämd idag (igen)

Idag har varit en helt underbar dag. Den började med att min man sade att efter frukosten så skall vi in till Enköping och handla lite öl och vin för helgen för vi skall ha en myshelg. Redan inne på Systemet började han skämma bort mig med att köpa mina favorit öler (två av dom) Caffreys och Kilkenny och som pricken över i:et en liten flaska Whiskey. Han gillar ej Whiskey men om man häller an kapsyl i Té koppen så går det bra och det är faktiskt riktigt gott. Nu komm nästa överaskning, han bjöd mig på Lunch på Stadshörnan. Sedan så berättade han att han kommer att fixa spalje avskärmningen vi talat om i trädgården, så vi åkte till Växtriket för att köpa träpålar/störar och spaljéerna, men inga spaljéer fanns. Jag frågade om vi kunde titta lite på Klematisarna innan vi betalar och det kunde vi, och det slutade med att han köpte mig 3st!!(‘Etoile de Malicorne’, ‘Mrs N. Thompson’ och ‘Lasurstern’). Nu bestämde han sig för att vi åker till Västerås för att se om vi kan få tag på Spaljéerna där, på Plantagen, så vi åkte dit. Inget på plantagen heller, nedrans men vi tog en runda på utsidan där alla uteväxterna var och han sade att välj en klematis till så har du en vid varje spaljé! Gissa om jag blev glad! I samma stund såg jag en vacker Japansk lönn och gick dit för att titta på dom. Det fanns bara två kvar och den ena var skranglig medans den andra var mycket bättre! Jag löft fram den och ställde den på marken för att ta en riktig titt på den. Gissa? Min man sade Ta den med! VA!!!!!! Vilken shock! Jag blev så glad att jag rodnade och blev alldeles varm i kroppen! OJ vad glad jag blev. Vi släpade me oss trädet (Acer palmatum ‘Atropurpureum’) och klematisen (‘Multi Blue’) till kassan. Jag behövde torvmull för trädet men det hade dom inte heller??? Nåja, väl ute vid bilen igen så funderade vi på vart man kunde åka för att få tag på spaljéerna och kom på Bauhause en bit vidare på vägen mot Västerås city och så blev det. Där hittade vi både Spaljérna och Torven! Tjohooooo! Innan vi åkte hem så tog vi oss en varsin glass (vaniljpuck) och en dricka. När vi kom hem och lastat ur bilen så satte min man igång med grävandet, så nu är vi igång igen! Tre pålar är nu gjutna i backen och får stå där över natten och ikväll skall vi se på film nere i hembion, vilken film det blir vet vi ej….. I morgon så fixar han spaljén på pålarna och gjuter in tre pålar vid den andra rabattern som får stå ett dygn innan spaljén går upp på den med.

Nu ropar min man att det finns vin och öl och snacks nere i Bion så det är lika bra att ta sig ned för en filmkväll och mysa.

3 responses to this post.

  1. Posted by AnnaK on maj 25, 2007 at 2:51 e m

    Härligt!
    Så mysigt det låter:) Trevlig kväll!

    Svara

  2. Posted by linvik on maj 25, 2007 at 3:27 e m

    Vilken lyxig dag!
    Har din man vunnit på lotto eller!🙂 Vad fint det blir med en klematisspaljé!

    Svara

  3. Posted by Ronja on maj 25, 2007 at 5:08 e m

    Wow!
    Vilken heldag!🙂
    Det låter som att du har haft en superhärlig dag. Vilken go gubbe du har!!

    Svara

Kommentera

