Sått runt växthuset

I dag så har jag sått en massa ettåringar runt om i trädgården och naturligtvis runt min juvel ”växthuset”. De jag sått är: Inkakrage, Solvisare, Tjärnöga, Aster (låg), Zinnia och bakom växthuset på kortsidan, så har jag sått röda solrosor.

Utöver detta så planterade jag två dagliljor; Mildred Mitchell (Lavendelfärgad) och en Sammy Russel (Röd med gult svalg). Tre röda Kokardblomster fick komma ned i jorden dom med. Utöver detta så sådde jag lite fröer (ettåringar) i rabatterna och de blev olika typer av vallmon i olika förger och klintblommor.

4 responses to this post.

  1. Posted by karlhannah on maj 21, 2007 at 12:39 e m

    Åh vad mysigt
    trevligt du gjort med att skriva på fotot.
    /Karin

    Svara

  2. Posted by asaostlin on maj 21, 2007 at 1:12 e m

    Härligt att växthuset
    är på plats.. och inte fattar jag hur du kunnat rita på fotot..? …=)/ Åsa

    Svara

  3. Posted by Anonym on maj 21, 2007 at 4:47 e m

    Rita på foto
    Det är hur lätt som helst när man har ett grafikprogram.

    Svara

  4. Posted by lotza on maj 22, 2007 at 3:46 f m

    Det kommer
    att bli jättefint kring växthuset! Ett riktigt blomsterhav…. Lycko dig! =)

    Svara

Kommentera

