En underbar helg!

Denna helg har varit helt underbar på alla sätt och vis och jag har ej haft tid att upptadera bloggen varje kväll så det blir nu en sammanställning av Fredag och Lördagen, för Söndagen tar jag separat

Fredag 11/5

Har sått lite blommor Doroteablomma och Ringkrage.

Klematisarna vill ju ha det svalt om fötterna så jag sådde doroteablommorna runt om en av mina klematisar som skydd.

Ringkrageblomman sådde jar en rundel av här:

Jag passade på att även sätta en del blomlökar som jag köpte på mässan.

En dubbel fresia.

Så några crocosmia lökar, orange, mix och lucifer.

Lördad 12/5

En helt underbar dag med strålande väder, sol, klar blå himmel och ingen vind.

Så vi tog dagen i våra händer och gjorde det bästa av den genom att min man tvättade båda bilarna inne och ute och jag tog hand om trädgården.

Jag satte en massa lökar av tigerblomman.

Sedan så tog jag alla mina nässelblad i huset ut och planterade ihop dom på två olika ställen i trädgården. Himla fint tycker jag.

Några plantor av Black Eyed Susan planterades utefer en spalje där björnbären finns.

Kommentera

