Växthuset kom idag men glaset saknas

Växthuset levererades 10:25 på förmiddagen men glaset var restat då det redan var trasigt innan det kom till lastbilen. TYPISKT! JAg ringde och hörde med dom och frågade om de skickat ut ett nytt glaspaket, men blev informerad om att ”han” skulle meddela ”henne” som har kontakten med DHL och se till att hon hör av sig till mig idag. Hmmm jo jo, klockan är nu 21:53 och inga samtal har kommit, så det blir att ringa dom igen i morgon.

Här ligger nu växthuset i kartongen och sockeln brevid.

Här har jag lagt ut det för att se ungefär hur stort det blir.

Utöver detta så passade jag på att plantera lite och det blev dessa:

Jag och mina liljor. Först en daglilja.

Sedan en dubbel lilja.

5 responses to this post.

  1. Posted by haspet on maj 3, 2007 at 5:32 e m

    Inget är ju som väntans tider.
    Men i detta fallet är jag helt övertygad om att du skulle klara dig utan väntan. Så irriterande när man blivit lovad en sak och det inte hålls. Hoppas glasen kommer snart. Till dess får du passa på att längta tills dina fina liljor kommer upp. Dom ser urfina ut.

    Svara

  2. Posted by karlhannah on maj 3, 2007 at 11:26 e m

    Vad trist
    växthus utan glas är ju som ingenting. Och nu när du vill få upp det fort kan jag tro. Bättre lycka idag, håller tummarna.
    /Karin

    Svara

  3. Posted by Solan on maj 4, 2007 at 12:35 f m

    Det var tråkigt
    det finns inget värren än att få rest när mna äntar på någonting. Vilka fina växter du planterat:-) Hoppas att det går fort att få fönstren.

    Svara

  4. Posted by Karin on maj 4, 2007 at 12:45 f m

    Trasiga saker!!
    Vad typiskt!Jag vet hur det är.Nämligen allt som vi har beställt till jobbet har varit trasigt,skadat eller restnoterat…gr!
    <br>Hoppas det ordnar sig snart!Trevlig helg!//Karin

    Svara

  5. Posted by karina on maj 4, 2007 at 2:47 f m

    Liljor
    Vad tråkigt med glaset. Ska bli kul att få se ditt hav av liljor. Tack för ditt tips, inga baggar synliga än.

    Svara

Kommentera

