Pallkragarna på plats.

Idag har vi spenderat tid med att få pallkragarna på plats och fyllda med jord och sådden klara i dom. Alla blev klara utom en som jag tar i morgon.

Vi har beställt två pallkragar till av grannen som vi skall göra iordning när dom kommer. En pallkrage kommer jag att använda som ”Barnkammare” och ha överst på bilden. Under pallkragarna har jag markväv. Sågspånet är där i första hand för att täcka den fula väven runt om som stiker ut utanför pallkragen.

6 responses to this post.

  1. Posted by maggan on april 29, 2007 at 3:51 e m

    pallkragar
    vad smart gjort av er att odla i pallkragar,skönt att slippa gräva i marken ,brukar ju var jätte jobbigt då den ofta är stenhård,sen blir ju jorden snabbare varm så man kan börja odla tidigare,ser ju prydligt ut med sågspånen

    Svara

  2. Posted by Kamilla on april 29, 2007 at 5:40 e m

    Vad duktig du
    har varit =)
    Jättesnyggt och prydligt!
    Nu är det bara att vänta på att det ska växa!

    Svara

  3. Posted by diana61 on april 30, 2007 at 3:45 f m

    odlingen
    Maggan, jag har just anlagt ett grönsaksland utöver dessa pallkragar så jag har båda delarna.

    Svara

  4. Posted by asaostlin on april 30, 2007 at 3:57 f m

    Jag tror det
    är ett bra sätt att odla i..i pallkragar..då håller sig det där det ska och snyggt är det också..=) / åsa

    Svara

  5. Posted by Solan on april 30, 2007 at 4:07 f m

    Vad fint det blev.
    jag är också med pallkragar snart :-)*asg* bara jag får dem snart så att jag akn börja måla.

    Svara

  6. Posted by monicathn on april 30, 2007 at 5:30 f m

    Himla käckt..
    ser det ut med pallkragar..har funderat på det jag med..men du har då mycket på gång,, pallkragar och det nygrävda landet som du visat förut. Blir mycket gott att äta här i sommar..=) Lycka till med allt..

    Svara

Kommentera

