Besök på nyöppnad plantskola!

Idag var då dagen då en kompis och jag skulle besöka en ny plantskola som öppnades idag utanför Enköping, Plant Makeriet. Vi har pratat om detta en tid och såg verkligen fram emot denna dag och 9:30 dök kompisen upp och plockade upp mig för att åka iväg. När vi kom fram så hann jag bara innanför gränsen till plantskolan och hörde mitt namn nämnas och jag vända huvudet för att se vem det var och där framför mig står en gammal jobbarpolare sedan 80/90 talet då jag jobbade på Personkontobokföringen. Jag blev så paff att se henne där för vi har inte sett varandra på en himla massa år och vi kramar om varandra och jag frågar vad hon gör där? Det här är mitt! säger hon och håller ut armarna!!!! VA??!! Gösses vad kul! Det var hennes plantskola som öppnades som vi (min kompis och jag) var på besök hos! Snacka om att världen är bra liten ibland.

Jag kom inte tomhänt hem, 20st Jordubbsplantor Maxim, 1st Jätte Vallmo Papaver Orientale ”Indian Chief” Med Stora röda blommor och 1st Jätte Vallmo Papaver Orientale ”Patty’s Plum” Lila med svarta fläckar. Vilken härlig dag det har varit idag trots att vädtrev var kyligt.

Senare på kvällen så målade min man mina pallkragar som jag fått av grannen så nu är det bara att sätta igång med att köpa jordsäckar så mina jordgubbar mm kommer i jorden.

6 responses to this post.

  1. Posted by Annamaria on april 28, 2007 at 5:13 e m

    Färgval
    Vilken härlig färg du valt att måla kragarna i. Kan tänka mig att det kommer att se jättefint ut med röda jordgubbar i se!

    Svara

  2. Posted by Kamilla on april 28, 2007 at 6:46 e m

    Vad trevligt
    med plantskolebesök =)
    Härlig färg på kragarna…

    Svara

  3. Posted by Karin on april 29, 2007 at 1:21 f m

    Plantskola
    Vad kul att åka till en plantskola och att man dessutom känner personen i fråga.Misstänker att det var inte sista gången du var där=)Ser härligt ut med blå pall låda till sommriga jordgubbar i rött.Nu blev jag sugen på jordgubbar…mmm!//Karin

    Svara

  4. Posted by texaskrage on april 29, 2007 at 2:32 f m

    Vilken
    fin pallkrage, jordgubbarna kommer passa jättebra där och vad lätt att plocka dem när pallkragen är så hög. Vilket trevligt plantskolebesök du hade, både träffa arbetskamrat du jobbat med och köpa blommor.Vilka fina jättevallmo du köpt, det är så roligt när vallmon kommer upp på våren, de blommar ju ganska länge också.

    Svara

  5. Posted by diana61 on april 29, 2007 at 2:39 f m

    Pallkragarna
    Pallkragarna är staplade på varandra så att det var lättare att måla alla på en gång med en roller. Jag kommer inte ett ha dom så här höga inte utan en eller två är lagom beroende på vad som skall i dom.

    Svara

  6. Posted by Anonym on april 29, 2007 at 9:53 f m

    Vad härligt!
    Vilken häftig blå färg, ser framför mig de röda jordgubbarna. Nu blev jag lite frestad på såna, hos oss finns inte annat ärbart än sallad i balkongkrukorna.

    Svara

Kommentera

