Sått luktärtor ute

Idag har jag bara sått lite liktärtor efter spaljé staketet som ramar in grönsakslandet. Det kommer att vara blåa och rosa vid vartannan spaljé. Idag sådde jag dessa:

Så jag har köpt flera idag för fröna räckte ej till att täcka hela staketet och de ligger i blöt nu under natten och skall sås i morgon. Tyvärr kunde jag ej få tag på samma luktärtor så det blev två andra istället.

Det kommer nog att fungera trots att färgerna skiljer och då särskilt på den blåa.

5 responses to this post.

  1. Posted by lotza on april 25, 2007 at 4:00 e m

    Det blir
    säkert jättevacket!! Skall du så ätärtor också? det är ett måste hos oss, att äta färska, nyplockade — mums…

    Svara

  2. Posted by diana61 on april 25, 2007 at 4:40 e m

    Ärtor
    Japp, ärtor kommer jag att odla likaså bönor av olika slag. Lök skall sättas i morgon gula och röda. Potatis skall sättas under helgen troligtvis och jag kommer att ha morötter, gurka, blomkål, sallat av olika slag, rödbetor, kålrabi, vitlål, mangold + en del till.

    Svara

  3. Posted by karina on april 26, 2007 at 2:28 f m

    Luktärtor
    är så vackra. Jag hade en sån tur(tycker jag) för när jag var på Zetas, så hittade jag luktärtor med en ren gul färg som jag väntar att få se komma upp ur krukan. Fint kommer det att bli vid din avskärmning med alla dessa nyanser.

    Svara

  4. Posted by camillak on april 26, 2007 at 2:36 f m

    Efter att ha läst ditt inlägg…
    gick jag o la vita luktärtsfrön i blöt. MIna ska klättra på en wigwam…! Vilken härlig luktärtsvägg du kommer få…o mängder av buketter av fröken Ärtan av lukt!

    Svara

  5. Posted by monicathn on april 26, 2007 at 4:03 f m

    Vad fint det kommer….
    att bli..o tänk vad gott det kommer att lukta när ni sitter i er lilla vrå där vid landet,,,mysigt…=)

    Svara

Kommentera

