Jag hoppar på jag med!

Nu hakar jag på Marias Trädgårdsenkät som hon i son tur hoppade på från Malin.  Här är mina funderingar kring min trädgård:

 

1       Favoritblomma/växt inom respektive område:

   a    Perenner: Finns så många att det är svårt att välja en, så jag nämner några av mina favoriter; löjtnantshjärtan, pioner och riddarsporrar, liljor…

    b    Sommarblomma: Malva, Tagetes, Lejongap, Luktärtor, Astrar….

    c    Buskar – Troligen Smultron Schersminen, en otrolig doft och rara blommor. När det gäller träd så väljer jag Ornäsbjörken med sina vackert hängande grenar och flikaiga blad!

    d    RosSvårt att välja en, men Austinrosorna älskar jag (Alan Titchmarsh), så har vi Alexander, Queen Elisabeth, Super Star….. Det finns så många….

    e    Lökväxter: Liljor i alla färger och former! men även tulpaner , narcisser, påskliljor, scilla, snödroppar, kungsängsliljan, gladioler……

    f     Inomhus: Sådant som sköter sig själv för jag glömmer alltid att vattna.

2        Vad skulle ni aldrig vilja ha i er trädgård:

          Kirskål!!

3        Vad skulle ni gärna vilja ha?

          Mera buskar och träd och gärna en damm med fontän, Även en friggebo.

4        Vilken är favoritfärgen på blommor:

          Blått, lila och svart är favoriterna men även rött, vitt, orange och starkt rosa.

5        Om ni fick förändra, ta bort, lägga till, ja- ändra vad som helst på er tomt, vad

          skulle ni välja?: Ytan! Tomten är för liten. För jag vill ha olika rum i trädgården och även en friggebo där jag kan sitta och göra mina trädgårdsplaneringar. En härlig damm med fontän och ett stort växthus.

         

 

Detta var kul! Vem vill fortsätta ?  

Kommentera

