fortsättningen följer…

Då jag idag fått stränga order om att vila och vara rädd om min rygg så har jag inte grävt någonting idag, men jag tog emot grannens två krusbärsbuskar. Dom är inte planterade ännu för jag behöver göra iordning platsen för dom. Om vädret är bra i morgon så blir det gjort då. När min man kom hem så grävde han upp det sista som var kvar och vi invigde den lilla sittplatsen med en kopp té och sedan en öl. Det är nu det roliga kan börja! Att först släta till ytan och sedan dela in den i olika rutor och planera vart gångarna skall vara och sedan vad som skall sås vart. OJ vad det kliar i fingrarna!.

Här sitter nu min man och pratar med sin mamma i England och tittar ut över den blivande grönsakslandet med en öl. Brevid honom så syns denena av krusbärsbuskarna jag fick av grannen.

På hit-sidan om staketet skall luktärtor sås och fylla upp spaljéerna  Skall jämna till kanten först.

Då var det värsta över….. Äntligen!

2 responses to this post.

  1. Posted by karlhannah on april 18, 2007 at 12:01 f m

    Oj vad ni grävt
    det tär på ryggen, det förstår jag. Visst är den där bilden man har i huvudet över det prunkande landet det som verkligen sporrar! Jag förstår att du är ivrig att sätta igång nu.
    /Karin

    Svara

  2. Posted by Solan on april 18, 2007 at 12:50 f m

    Det ser
    helt fantastiskt ut, väntar ivrigt på fortsättningen.

    Svara

Kommentera

