Lite blommor som blommar nu

Tänk vad fort det går så fort solen och värmen kommer. Nu har jag fotat lite och vill visa några blommor som blommar nu i vår trädgård. Vore kul att se vad som blommar hos er just nu.

Underbara Dutch Master.

Kungsängsliljan

Scilla

Hyacinter

Denna vet jag ej vad det är och har inget minne av att jag satt, så identifiering önskas.

Fick information från min mor att den heter vårlök så jag kollade upp namnet på nätet och där var den ju. Så vårlök är det.

Julros

Underbara Balkansippor

5 responses to this post.

  1. Posted by asphyxia on april 17, 2007 at 6:54 f m

    de gula
    som du ej identifierat, sådana har jag också på flera olika ställen, men vet inte heller vad det är. jag har fått för mig att det är en typ av ogräs… men det är väl bara för att jag inte tycker mina passar i min gräsmatta =)

    Svara

  2. Posted by lotza on april 17, 2007 at 7:10 f m

    Oj vad det blommar hos dig!
    Kungängsliljan – hos mig är det bara knoppar än fast de står på skuggsidan så det kanske inte är konstigt…. Den lilla gula ser jag överallt så kanske är det ogräs? Eller någon självsådd vårstjärna? Nu fick jag veta vad av dig den lilla söta blåa blomman heter, Balkansippor, cyklade förbi många blommande Balkansippor igår och de lyste verkligen upp med sin blåa färg – härligt!

    Svara

  3. Posted by Jacky on april 17, 2007 at 9:18 f m

    Härligt
    Visst är det härligt med alla vårblommor som kommer, du har fångat en underbar bukett

    Svara

  4. Posted by karina on april 17, 2007 at 1:22 e m

    Härliga blomster.
    Tack för namnet på den lilla gula.H ar flyttat på några knippen till en plats på gräsmattan där den får vara ifred för klipparen. Jag har spanat men kungsängsliljan har inte tittat upp än hos mig. bara väntar för den är så vacker.

    Svara

  5. Posted by hsalix on april 17, 2007 at 1:39 e m

    Hyacinterna…
    …är ju otroligt fina. Vad mycket som blommar hos dig, härligt att se.

    /Helena

    Svara

Kommentera

