Arbetet fortsätter….. men långsamt.

När vi klev upp ur sängen i morse så var det inga roliga känningar som gjorde sig till känna . Nu vet vi hur hårt vi jobbade igår och vi vet redan att det lär inte bli lika mycket gjort idag, men skam den som ger sig så lätt. Jag tänker göra så mycket jag bara kan och kroppen tillåter mig att göra. Men det visade sig att det var svårjobbat idag men jag fick en hel del uppgrävt trots ryggen som skrek om att ”SÄTT DIG MÄNNISKA!” . Sista spaljén kom på plats och sittplatsen är fixad nu i sin hörna och möbler så det är bara lite kvar av grävningen innan jag kan börja trampa runt och mjuka till det hela och stöta ut jordklumparna så att man kan börja och markera ut landen får de olika sådderna. Men jag har fått en sträng order om att INTE jobba i trädgården idag utan att vila ryggen, så vi får se hur det blir med den saken, men som det känns nu lär jag inte göra mycket alls idag . Här kommer lite bilder som får visa hur mycket vi han idag.

Mer än såhär orkade jag ej gräva utan det är en liten plätt kvar.

Sista spaljén på plats som nu ramar in den lilla mysiga sitthörnan .

Som det ser ut nu när man öppnar dörren och kikar till vänster .

Till sist en bild från ena vardagsrummet utöver området. Här ser man att det inte är mycket kvar att gräva  upp.

3 responses to this post.

  1. Posted by lotza on april 17, 2007 at 5:35 f m

    Total makeover!
    Det blev ju jättebra – tänk när alla grönsaker börjar växa upp och ni sitter på var sin stol och beundrar ert jobb =) Akta din rygg så att du inte får som jag har fått – en envis sträckning där värken sprider sig över rygg,axlar och nacke…. =(

    Svara

  2. Posted by wildemoe on april 17, 2007 at 6:01 f m

    På god väg
    Ni har ju ändå kommit långt. Ha inte för bråttom bara, TÄNK PÅ RYGGEN! Jag vet att det är svårt – man vill ha allt i jorden så det får börja gro. Och trots att det gör ont ger det en sån tillfredsställelse.

    Svara

  3. Posted by asaostlin on april 17, 2007 at 6:05 f m

    Åhh man
    har så mycket som man vill sak bli gjort.. och man ju inte låta bli..! /åsa

    Svara

Kommentera

