Våra kroppar värker ännumera idag.

Ni anar inte hur hårt vi har slitit idag och särskilt min man med att lyfta gräsmattan. Varför finns det inte en Turf Stripper i Sverige?? Dessa underbara små mskiner som skalar av gräsmattan i strimlor som man bara rullar ihop och bär iväg. Detta hobb som vi slitigt med hela dagen skulle annars ha varit klart på två timmar.

Nåja, nu är den borta och vi kan knapt röra oss.

Här kommer nu lite bilder som får tala sitt eget språk. Den första visar nu att spaljén är på plats och vi har görjat med att lyfta gräsmattan.

Nu är allt gräs borta och på utsidan av spaljén skall det växa luktärtor eller liknande.

Min man kom med ett förslag att fixa en liten sittplats i en hörna och den idén gillade jag. Så jag måttade ut 4×4 betongplattor och testade med bordet och två stolar om de skulle få plats och de fick de. Så nu var det dags att gjuta en påle till för att få lite skydd i hörnan från andra hållet. Ni ser pålen till vänster om min man. Han skall köpa en spaljé i morgon för att skruva dit den på kortsidan.

Såhär ser det ut från framsidan och där bakom kommer grönsaklandet att växa fram.

Såhär ser det ut när jag öppnar ytterdörren och tittar till vänster. Ingången till grönsakslandet.

Detta är utsikt från ena vardagsrummets fönster. Gräsremsan som är kvar mot infarten skall göras om till stenparti och bakom spaljé-staketet skall en gång gjutas nästa år som ser ut som stenblock.

5 responses to this post.

  1. Posted by linvik on april 15, 2007 at 5:38 e m

    Lyfta matta!
    Oj, det var en jätteyta som ni grävt upp! Jag kan ana hur ni slitit!!! Det blir spännande att se hur det här området växer fram. Lycka till och hoppas ryggen hinner vila till näsat arbetspass!

    Svara

  2. Posted by Solan on april 16, 2007 at 12:38 f m

    Vad duktiga
    ni har varit, du OCH din man! Jag grävde bara en liten rabatt i går, tar det lugnt så att kroppen inte strejkar. Jag har flera dagar med jobb kvar. Men jag tror att du kommer att få det superfint, det skall bli roligt att få se fortsättningen.

    Svara

  3. Posted by Karin on april 16, 2007 at 1:07 f m

    Trädgårdsarbete.
    Vsst är det kul att fixa och greja i trädgården??
    Man blir skönt trött och värken tar man när det gäller sådana roliga saker som trädgårdsarbete….
    Ska bli kul att se hur det blir med resten.
    Karin

    Svara

  4. Posted by wildemoe on april 16, 2007 at 4:48 f m

    Stort
    Ni har verkligen ett stort projekt på gång! Det ska bli kul att se fortsättningen.

    Svara

  5. Posted by karina on april 16, 2007 at 1:04 e m

    Vilket jobb
    ni haft på en sån stor yta, men oj vad snyggt det blev med staketet. Ska bli kul att följa projektet.

    Svara

Kommentera

