Kroppen värker men själen ler

Oj vilken härlig dag det har varit idag! Soligt och varmt så vi passade på att ta vara på det. Vi började med att åka till Växtriket för att inhandla 5st träpålar (sådana för träd) och 3st trä spaljéer (som skall fästas mot pålarna) och en flaska RoundUp för att ta död på nässlorna. Efter det åkte vi till Byggbutiken för att köpa 4st säckar grovcement för att gjuta dessa pålar i marken. Varför detta då? jo! det skall användas för att skärma av området för mitt grönsaksland som skall tillverkas under helgen.

När vi kom hem så började vi med att gjuta pålarna i marken och gräva upp sen sista busken som är i vägen för grönsakslandet, men det var en sådan stor rotklump att jag orkade ej med den själv, så min man kom över och hjälpte till med yxa och grannens järnspett och jag med spade.

Det tog ett tag men vi fick bort eländet Räcka ut tungan.

Nu kunde min man återgå till pålarna och jag rensade gropen på kvarvarande rötter efter Forsythia busken. Efter det tog vi rast för vi hade inga krafter kvar i hettan. Vi gav oss sedan på att börja lyfta gräsmattan men kom ej långt för vi orkade bara inte så det blev att packa ihop och jag bjöd min man på resturang för jag orkade ej laga mat.

Kvällen avslutades med en film nere i hembion och nu värker våra kroppar efter allt slit och vi får se hur vi tar oss upp ur sängen i morgon för att fortsätta med att lyfta gräsmattan så jag kan görja gräva för landen och lägga ut de betongplattor som skall bli gångarna.

Fortsättning följer…………Zzzzzzzz…..

7 responses to this post.

  1. Posted by lotza on april 15, 2007 at 12:56 f m

    Förstår varför
    ni troligen har träningsvärk idag när jag nu läst om allt grävande! Att gräva upp buskar och rötter är ett tungt jobb och det var inga dåliga rötter du fått upp ur jorden. Förstår att ni valde resturangmat på kvällen, när jag kommer igång i trädgården brukar det bli hämtmat…. Det skall bli kul att se fortsättningen på avgränsningen och hur det kommer se ut. Ha en skön söndag =)

    Svara

  2. Posted by Solan on april 15, 2007 at 2:18 f m

    Jag förstår
    att ni blev trötta. det är tungt både att gräva upp rötter och gräsmatta. Det skall bli spännande att se hur det tar sig! Lycka till!

    Svara

  3. Posted by texaskrage on april 15, 2007 at 2:24 f m

    Vad fint
    det skall bli, förstår att musklerna värker efter sådant tungt jobb.

    Svara

  4. Posted by Virrevarv on april 15, 2007 at 3:01 f m

    Spännande…
    …att få se hur det blir när det är färdigt, förstår om ni har ont i kropparna idag efter allt det slitet!
    / Veronica

    Svara

  5. Posted by asaostlin on april 15, 2007 at 3:23 f m

    Ja.
    det förstår jag att det var en jobbig dag.. men vad fint du kommer att få det…! /åsa

    Svara

  6. Posted by kirsti on april 15, 2007 at 4:02 f m

    Vilken fin dag..
    ..ni haft! Kortärmat och shorts-dag i trädgården..det längtar jag till! Och gratis motion och muskler får man av slitet som sedan belönar sig med fina grönsaksland och rabatter. Säger som de andra: ska bli kul att se hur spaljén växer fram hos er!
    Ha en fin och solig söndag!

    Svara

  7. Posted by karina on april 15, 2007 at 12:37 e m

    Stolpar
    är något jag gillar att använda mig av i trädgården. Ska bli intressant att följa projektet.

    Svara

Kommentera

