En tripp till Tuna Trädgård

Strålande sol och jag var på gått humör, så jag bestämde mig för att först åka och leta upp en nyöppnad Scrapbook Butik som hålls i ett omkonverterat garage ute på landsbygden. Strålande omgivning att man bara blev glad att stå på tomten. Ägarinnan är en mycket trevlig kvinna och vi pratade om allt möjligt runtom scrapbooking och hon demonstrerade maskiner mm för mig. Jag köpte tre saker, genomskinligt dubbelhäftande tejp, en meter spets och en chalk penna (rosa), jag har en vit sedan tidigare och hoppas hon tar in flera av denna penna för de är perfekta på svart papper.

Efter detta trevliga besök så var jag på humör för att leta upp Tuna trädgård. Det var inga problem det heller men jag gillade inte den sista biten som var grusväg och smal och krokig. När man mötte bilar här så var det bäst att hålla tungan rätt i munnen. Väl framme så gick jag in i växthuset och njöt av alla panséer som fans rad på rad, bord efter bord. Helt underbart och det doftade underbart därinne. Hummlor och fjärillar hade hittat in och jobbade på högtryck med pollineringen. Massor med vackra och olika pelargonier och en hel del annat kul. Men jag bestämde mig för att köpa panséer och de sålde dom för 8.50/st eller 10st för 80kr så jag köpte 20st.

Vilken härlig dag!

One response to this post.

  1. Posted by karina on april 12, 2007 at 5:06 e m

    Tåget går…
    Jag har kommit med i något slags länktåg…

    Kolla min blogg så får du se.
    Karina.

    http://karinas.tradgardsblogg.se

    Svara

Kommentera

