Ok! Vart tog våren vägen ?

Igår fick jag på sommardäcken på bilen (av min man) och satt och solade bland påskliljor och njöt av tillvaron. Äntligen är våren här och jag kan börja med alla mina planer och grönsakslandet skall fixas och ett växthus skall beställas mm.  Men när jag slog upp mina blå och tittade ut genom fönstret så trodde jag ej mina ögon! VINTER!, SNÖ! Vad har hänt? Har jag sovit mig genom hela året?

5 responses to this post.

  1. Posted by Annamaria on april 9, 2007 at 4:46 f m

    Samma här!
    Fast här hade maken önskat sig snö, så att hans gräsmattegödsling skulle kunna smälta ner. Alltså kunde ´jag skälla lite på honom! Men nu ser jag hur snön smälter undan… Skönt! Kanske kan bli lite koll i trädgårdslandet i dag, trots allt!

    Svara

  2. Posted by Ronja on april 9, 2007 at 4:59 f m

    Surt…
    Läskigt värre med snö. Jag hade siktet inställt på att pula i trädgården tillsammans med maken, men icke.
    Hos oss är det lika vitt som i Grillby…😦

    Svara

  3. Posted by kryddan on april 9, 2007 at 6:05 f m

    Tycker så….
    synd om er, ni har haft vinter så länge, här är gräsmattorna gröna och våta av regn men det är bättre än snö. Dubbdäcken sitter på bilen än, för april kan vara en lurig månad, här i Skåne har vi fått skrapa rutorna på bilen vissa morgnar. Så än kan mycket hända innan det blir riktig vår.

    Svara

  4. Posted by asaostlin on april 9, 2007 at 6:47 f m

    Ja
    lika dant hos oss!!!=(

    Svara

  5. Posted by lotza on april 9, 2007 at 9:32 f m

    Kontraster
    dag till dag när det är april! Här försvann det rätt så fort så nu här det barmark igen – tack å lov =)

    Svara

Kommentera

