Hemkommen från Älvsjömässan

Jag har nu kommit hem från Ävlsjömässan och 590:- fattigare men gladare. Jag håller med de övriga som säger att det blir mindre och mindre Trädgård och blommor på mässan och mer och mer berktyg, maskiner, staket, Swimingpool, beskärningstjänster, markläggning ….. Jag skulle nog döpa om det till Bygg och Natur Mässan.

Jag hade skrivit en shoppinglista som jag skulle ha med mig (glömde hemma naturligtvis) för jag skulle leta upp Flower Beauty och inhandla massor av liljor som jag vet dom för. Men jag blev besviken när ingen av de liljor jag ville ha fanns på borden, utan det blev en annan lilja från dem  ”Altari” som påminner om Shocking. Så liljorna Arena, Shocking och Hit Parade får jag beställa online istället.

Köpte tre påsar av denna.

Jag var ute efter ormbunkar av olika slag men hittade ingenting med ormbunkar. Antingen så fanns det inga eller så missade jag dom.

Eftersom jag skall beställa ett växthus innom kort så fick jag nu i ”natura” se och känna på dom och de olika storlekarna vilket gjorde det lättare att bestämma mig för den modellen jag redan valt, så jag ser fram emot att få mitt första växthus innom kort.

Den färgrannaste montern var helt klart Tulpanens Hus.

Mitt i det hela fanns en del trädgårdskonst och denna har jag för mig fanns på förra årets mässa?!? har jag fel? Dessa stora maskar.

Jag önskar det fanns flera idé trädgårdar men de blir färre och färre de med, men jag fann denna vackra anläggning.

En annan vacker liten skogshörna fann jag med en naturlig brunn. Otroligt vackert!

Vid denna tidpunkt så värkte mina fötter och jag ville verkligen sitta ned en stund och efter ett tag såg jag denna inbjudande stol

Nu är jag hemma och fötterna värker men OJ så lycklig jag är. Nu har jag en hel del ”godis” att plantera i trädgården under de närmaste veckorna.

Pinnen är en kompostluftare med termostat i toppen som ändrar färg när värmen är rätt i komposten. Förlorade min förra och köpte en ny på mässan.

6 responses to this post.

  1. Posted by camillak on april 1, 2007 at 11:08 f m

    Åhh! vad fina bilder….
    du visar, den fina, runda skogsmuren med de mossbelagda stenarna….med vatten i mitten.
    Det skulle jag absolut vilja ha i min trädgård….fast kanske med en balja vatten i dess mitt, o där på en sten skulle min lilla solgroda ligga o lata sig i godan ro…!
    Vad roligt när man får nya ideer o inspiration från andra bloggare….tackar så mkt!

    Svara

  2. Posted by asaostlin on april 1, 2007 at 11:10 f m

    Jättekul
    att se mässan med dina ögon.. maskarna.. skulpturen tog jag cokså bild på.. tyckte den var lite frän… mycket fanns det att se.. och inspiration fick man trots allt av de olika montrarna…

    Svara

  3. Posted by Solan on april 1, 2007 at 11:57 f m

    Mässan
    Jag sitter här och tråna när jag surfar runt på bloggarna,det verkar osm om det har varit många av er på mässan. Själv får jag väl hoppa på att ajg kan fara på trädgårdsmässan i Umeå. Superfina inspirerande bilder 🙂

    Svara

  4. Posted by AnnNicaIRL on april 1, 2007 at 12:30 e m

    GRATTIS !!!
    Du verkar ha haft en givande dag.
    *lite avis*

    Svara

  5. Posted by Vella on april 1, 2007 at 1:19 e m

    Så kul
    att du delar med dig av dina upplevelser av mässan! Önskar att jag hade fått vara med under mässdagarna jag oxå, men det får bli ett annat år.

    Svara

  6. Posted by Karin on april 1, 2007 at 2:09 e m

    Mässa.
    Tack för rundvandringen på trädgårdsmässan.Verkligen fina miljöer de byggt upp!Verkar som om du hittat ett och annat.Själv har jag sprungit runt på srapbooksmässa i Göteborg.Det var inte så dumt det heller=)
    Karin

    Svara

Kommentera

