Bläää fortsättningen…

Jaha, då var den installerad men dom kunde ej koppla in den för de hade ingen el-kabel till den!?!?! Dom frågade om vi hade en sådan kabel som dom kunde använda??? En sådan kabae som man brukade ha till dator-skärmarna som fick strömmen från datorn och ej väggen (en tjock klump med tre platta piggar) Nej svarade jag, det var länge sedan vi använde sådana kablar! ”Jaha, då får jag väl åka och hämta en då”, ”Ja det får du!” svarade jag och efter att ha stått och velat några minuter så åkte han iväg för att hämta en kabel och då passade vi på med att fixa maten. När han kom åter så var det bara en kille med då den yngre (lärlingen) ej följde med. Jag lät min man ta hand om honom och han bad om ursäkt att det tagit så lång tid eftersom han hade en lärling med sig som skulle lära sig det hela. Nåja… Nu var den inkopplad och en snabb visning hur den fungerade. Han kommer åter i morgon med 2 pallar pellets och gör finjusteringarna på brännaren så att den bränner jämt mm….

Jag hopps verkligen att det blir så. 19:00 åkte han och vi kunde gå ner i varv. Så min man skulle nu duscha och det visade sig att brännaren inte startade efter ett tag för att värma upp vattnet så som oljepannan gjorde??? Märkligt. Så vi provade med att spola hett vatten för att se om den sparkade igång och det gjorde den, men bara för att spotta in några pellets, men ingen eld blev det, utan bara glöd??? Temperaturen i vattnet till elementena sjönk men ingen brännare som satte igång och varmvattnet är kallt. Jag hoppas verkligen att det ej är någe fel på denna utan att det har med finjusteringarna i morgon att göra. Jag skall då prata med honom om det hela.

Så vi får se hur denna följetång slutar.

2 responses to this post.

  1. Posted by Virrevarv on mars 19, 2007 at 6:20 e m

    Fy, vad trist!!
    Håller tummarna för att det löser sig imorgon med er brännare. Vilka klantar dom verkar vara!

    Svara

  2. Posted by asaostlin on mars 20, 2007 at 4:11 f m

    Ja.
    man blir inte glad…=(

    Svara

Kommentera

