Vårstädningen klar!

Har vårstädat färdigt i trädgården idag så nu är det bara äppelträden kvar.

Satt i solen med en kopp Té och njöt. Oj så härligt det är ute nu. Passade på att fota lite i solskenet.

Vacker snödroppe.

Ett bi i en Krokus

Krokus hav…. vackert.

8 responses to this post.

  1. Posted by asaostlin on mars 14, 2007 at 12:17 e m

    Fina bilder…
    och dubbel snödroppe??? man skulle ta sig mer tid o titta nära alla blommor!!!Fin kjortel den hade=)

    Svara

  2. Posted by monicathn on mars 14, 2007 at 1:48 e m

    Crocushav..
    Härligt med så många crocus på en gång.. har också städat i trädgården idag men har mycket kvar..:-)

    Svara

  3. Posted by git on mars 14, 2007 at 2:41 e m

    Underbara bilder!
    Snödroppen är ju bara för läcker! Jag har tre (!) trogna snödroppar som tittar upp år efter år. Varken mer eller mindre. Borde kanske skaffa lite fler – kanske någon roligare sort.

    Svara

  4. Posted by pisanggoreng on mars 14, 2007 at 4:00 e m

    Superfina..
    …bilder! Verkligen våriga.
    🙂

    Svara

  5. Posted by kirsti on mars 14, 2007 at 4:25 e m

    Åhh..suck..
    ..vad vårigt och vackert!!!
    Vad har du för kamera som tar så där fina makrobilder??

    Svara

  6. Posted by camillak on mars 14, 2007 at 5:09 e m

    Vilket litet konstverk den är…
    egentligen, snödroppen alltså. Helt underbar, som en underkjol från värsta princesskjolen…
    Även krokusen var fin, gula med lite puder av finaste choklad!

    Svara

  7. Posted by maloppa on mars 14, 2007 at 5:24 e m

    Underbara bilder…
    …och den underkjolen gick inte av för hackor. Skulle vilja skaffa ngn liknande snödroppe men de är inte så lätta att få tag på… Mina krokusar har inte slagit ut ännu då de står på skuggsidan men snart så…

    Svara

  8. Posted by karinas.tradgardsblogg.se on mars 15, 2007 at 4:24 f m

    Liljor
    har jag uinder min tid som "bloggläsare" följt med i din blogg. Själv har jag enbart några gamla vita som fanns här innan. På dem kommer det alltid liljebaggar och min undran är hur gör du för att slippa dessa. Har aldrig sett en lilja som verkar vara utan blad som mina få. En kvinna sa att de låter som de skriker när man krossar de mellan fingrarna så det vill jag helst inte höra. Har du ett lindrigare sätt "alltså för mig". Klarar av att hacka sönder sniglar, döda ormar men är rädd för skriket så jag har inte vågat mig på det, kanske hon bara "lurades" ??

    Svara

Kommentera

