Vårstädat i trädgården

Nu sitter jag här med en kopp té och hela kroppen värker efter årets första trädgårds stök. Jag har vårstädat i rabatterna (inte alla bara 6 av 13) och det är så roligt att se allt som är på gång. Hittade Vintergäck som kommer att slå ut senare idag om jag har tur men i morgon lär dom vara utslagna helt.

Jag såg att många av mina liljor har förökat sig ordentligt under vintern och även en hel del nyckelpigor fanns lite här och där, trevligt.

Efter att jag rensat alla rabatterna på framsidan så gick jag runt och fotograferade (som jag alltid gör) och kan senare se vart jag behöver fylla på eller ta bort.

Hur har ni det i era trädgårdar nu?

4 responses to this post.

  1. Posted by lotza on mars 12, 2007 at 11:13 f m

    Trädgårdsvärk
    är den enda träningsvärken jag gillar. Jag hoppas att det hänt lite i rabatterna ute idag nu när solen lyser.

    Svara

  2. Posted by asaostlin on mars 12, 2007 at 12:15 e m

    Vintergäck…
    Har jag aldeles för få av… måste nog köpa fler till hösten…

    Svara

  3. Posted by maloppa on mars 12, 2007 at 2:07 e m

    Min ligger orörd i solskenet…
    …medan jag ligger i soffan o snörvlar. Ska försöka ta mig ut en liten vända i morron om jag orkar.
    Såg i allafall att krokusarna är på väg att knoppas, snödropparna är utslagna tillsammans med julrosen (fortfarande). Vintergäcken jag fick av farmor blev tyvärr kvar i gamla huset, ska flirta med grannen där o se om jag kan få ta några med hit…

    Svara

  4. Posted by camillak on mars 12, 2007 at 4:41 e m

    Gula små prickar….
    på väg att slå ut…!
    Man blir så glad så fort man ser att dom kommit upp …..de kära vintergäckarna.
    Lyser som solen…o viskar försiktigt att våren är här!
    Tur att du inte tog alla rabatterna på en gång….hoppas värken lindrar med te o kanske en stunds läsning i en god bok!

    Svara

Kommentera

