Hav av solrosfrön !!!

Då var det dags igen. Snön är borta och vintern är över och våren är nu på gång. Tänker på Robban Brobergs låt ” Det som göms i snö kommer upp i tö” när jag står framför ena äppelträdet med fågelautomaterna och ser havet av solrosfröns skal på marken (tjockt lager). SUCK! Nåja, fåglarna måste få sitt och min man älskar sina fåglar och naturligtvis så har han all rätt till att mata dom, men denna hög är inte rolig att ta hand om. Men han kände sig manad i år och krattade ihop det värsta till en hög som jag i morgon skall ta hand om.

3 responses to this post.

  1. Posted by asaostlin on mars 11, 2007 at 4:37 e m

    Förra året.. sådde jag solrosor mot växthuset..
    och det blev så fint… spara du några frön o så i något hörn av trädgården…
    Men hjälp vilken hög du måste ha fått ihop!Ändrad av asaostlin den 2007-03-11 klockan 4:37 PM

    Svara

  2. Posted by camillak on mars 11, 2007 at 4:38 e m

    Fågelinvasion…ser det ut som….
    ni har haft. Det är ett skådespel att titta på…när dom flaxar o äter… Har faktiskt inte matat dom i år då det känns som ett alltför lätt byte för vår lilla tiger Elsa…

    Svara

  3. Posted by buddha on mars 11, 2007 at 10:14 e m

    Jisses, jag tyckte vi hade mycket skal…
    Men den lilla högen vi hade var ju ingenting mot er. Jag är mållös!
    Här finns det tyvärr fortfarande snö kvar även om det tinar bort en del nu för var dag som går. Jag var faktiskt ute en sväng i växthuset idag bara för att det stod på termometern inomhus att det var 26.7 grader i växthuset. Vädringsfönstrena stod fullt öppna och visst var det varmt och skönt där inne!

    Svara

Kommentera

