Lite av varje

Det har hänt lite av varje den senaste tiden här och det har varit svårt med tid att skriva på bloggen, men jag skall ta en snabbis genom det och rapportera. Den 27:e Februari satte vi oss i bilen och pekade nosen mot Oslo, där vi skulle spendera en natt efter ha träfat två av våra idoler (Basisten och Sångaren i Marillion) och snackat lite med dom och fotat och fått lyssna på den kommande skivan. Morgonen därpå pekade vi nosen mot Stockholm igen för att åka hem men vek av vid Grillby. Jag hade en ursel natt i Oslo och kunde ej sova ordentligt så jag gjorde inte mycket denna dag och även dagen efter det.

Helgen var bättre då Lördagen var sol och fågelsång och plusgrader, så jag beskar mina två prydnadsträd efter att vi varit i Uppsala för att handla lite på Biltema och PC City. Jag behövde ett tangentbord och mus till den nya datorn, för de som följde med var bara för gräsliga. Resten av dagen så fortsatte jag med att installera och trimma min nya dator med Vista.

Söndagen sken solen fortfarande och vi hade bestämt oss att tvätta bilarna tillsammans men eftersom alla marsvinen behövde få städat hos sig så lät min man mig göra det så tvättade han min bil också. Märkligt nog vart vi färdiga samtidigt. Resten av kvällen tittade vi på TV och det blev Deal or No Deal,  A year at Kew och Gardener´s World Special (som handlade om kollonilotter),som vi spelade in i Fredags.

Så har vi kommit till dagens händelse och det enda jag gjort  (klockan är 10:28 nu) är att jag vaknat, startat datorn och satt in årets perenn i kylskåpet för 4-6 veckor nu och efter det skall den ut i trädgården under snön om den finns kvar då.

 

Nu skall jag äta frukost.

6 responses to this post.

  1. Posted by asaostlin on mars 5, 2007 at 7:14 f m

    Igår då vi var ute o gick..
    så hördes fåglarna så väl.. visst hör man att det är på rätt sida om året!!!

    Svara

  2. Posted by lotza on mars 5, 2007 at 12:50 e m

    Det låter som en trevlig helg,
    först nöje, kul att få träffa era "idoler" kan jag tro, jag har lyssnat på musiken nu men det är nog inte min musikstil… Och efter nöje – nytta. Jag minns att det var inte det roligaste att städa marsvinsburarna och oftast var det jag som drog nitlotten å andra sidan är det jag som dammsuger och tvättargolv efter katterna nu….

    Svara

  3. Posted by diana61 on mars 5, 2007 at 4:27 e m

    Marillion
    Marillion är ett band man antingen gillar eller inte och ofta så måste man verkligen lyssna på deras låtar flera gånger innan man börjar förstå dom och efter det är det kört. Deras musik är i en klass för sig helt enkelt. Vi har redan köpt biljetter för konserten i Oslo i sommar så då bär det av igen 🙂 Sedan så kommer konserten i Sverige, när den nu blir.

    Svara

  4. Posted by Ronja on mars 7, 2007 at 3:06 e m

    Tagen!
    Du blev "tagen"!

    Läs i min blogg… 🙂

    Svara

  5. Posted by texaskrage on mars 8, 2007 at 4:15 f m

    Tagen!
    Hej! Du har blivit tagen av mig. Vill du fortsätta den här leken så läser du min blogg och ser reglerna om att bli tagen. Hoppas du gillar det här, jag blev tagen själv.

    Svara

  6. Posted by Karin on mars 8, 2007 at 5:59 f m

    Tagen!
    Hej Diana!
    Nu är du tagen av mig!
    Nu undrar du nog,men kolla in i min blogg så förstår du nog…..Karin

    Svara

Kommentera

